REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Savoir vivre – jak się zachować podczas rozmowy konferencyjnej?

Kamil Rogala
Rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań.
Rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań.

REKLAMA

REKLAMA

Firmowe rozmowy konferencyjne to w wielu firmach norma i codzienność. Jeśli są one przeprowadzane często, z pewnością nie raz zdarzyła nam się dziwna sytuacja. Wtedy utwierdzamy się w przekonaniu, że dobre zachowanie i maniery powinny być obecne zawsze, również podczas rozmowy konferencyjnej.

REKLAMA

Wracając do rozmowy, a konkretniej do dziwnych sytuacji. Ile razy zdarzyło się, że uczestnicząc w rozmowie konferencyjnej z kluczowym klientem, prowadząc dyskusję z kilkunastoma osobami, ustalając istotne szczegóły takie jak harmonogram prac, wyznaczając terminy spotkań etc., jeden z mało rozgarniętych uczestników odbiera inne połączenie i przełącza całą telekonferencję w stan „on hold”. Wtedy wszyscy uczestnicy są zmuszeni do słuchania irytującej melodyjki związanej z tą funkcją. Niektórzy starają się zagłuszyć ją rozmową. Inni również przełączają rozmowę w stan oczekiwania. Cała dyskusja się rozpada. Istny koszmar.

REKLAMA

W takich przypadkach zastanawiamy się nad pojęciem dobrych manier. Przecież posiadamy bardzo szczegółowe zasady savior vivre’u przy stole. Mamy również konkretne zasady dotyczące jazdy samochodem i nakazy dotyczące zachowania w towarzystwie. Mamy zasady do wielu dziedzin, ale co z dobrym wychowaniem w czasie rozmów konferencyjnych? Czy ktokolwiek próbował stworzyć ich listę?

Owszem, spisanie wszystkich zasad, jakie powinny obowiązywać w czasie rozmów konferencyjnych z pewnością byłoby pracochłonnym zajęciem. Z drugiej strony jednak telekonferencje są dziś na tyle popularne, że warto poświęcić na to trochę czasu. Poznajmy więc najważniejsze zasady, jakie powinien zachować każdy uczestnik rozmowy konferencyjnej.

Zobacz również: Clickjacking – czym jest i jak się przed tym uchronić?

REKLAMA

Podstawową zasadą, która dotyczy nie tylko rozmów konferencyjnych, ale jakichkolwiek spotkań biznesowych, jest punktualność. Starajmy się nie spóźniać na telekonferencję, gdyż oczekiwanie na spóźniającego się uczestnika jest bardzo kłopotliwe dla każdego uczestnika rozmowy. Pamiętajmy również o wspomnianym wcześniej przypadku i nie przełączajmy całej telekonferencji w stan wstrzymania. Oprogramowanie VoIP będzie w tym wypadku odtwarzało irytującą muzyczkę wszystkim uczestnikom. Jeśli już musimy zawiesić rozmowę, najpierw ją wyciszmy przyciskiem „mute”, a dopiero potem zawieśmy telekonferencję.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pamiętajmy również, że zawsze należy się przedstawić pozostałym uczestnikom. Nie jest łatwo rozpoznać kogoś tylko po głosie. Ponadto, gdy nie uczestniczymy w rozmowie, warto wyciszyć połączenie. Jeśli prowadzimy telekonferencję przez telefon komórkowy lub znajdujemy się w miejscu publicznym, hałas i szum zewnętrzny może przeszkadzać pozostałym uczestnikom. Jeśli chodzi o samą rozmowę, postarajmy się mówić zwięźle i na temat. Pomiędzy poszczególnymi omawianymi zagadnieniami stawiajmy krótkie pauzy, które pozwolą na ewentualne wtrącenia lub pytania pozostałym uczestnikom spotkania.

Polecamy: Mobilny Internet – nowe miejsce na reklamę dla firmy?

Nie da się ukryć, że rozmowy telekonferencyjne są często trudniejsze od zwyczajnych spotkań. Rozmawiając przez telefon, nie mamy możliwości odbioru języka ciała, nie wiemy, jakie gesty wykonują rozmówcy ani w jakim są humorze. Dlatego też zachowanie jak najwyższej kultury w czasie rozmowy z pewnością ułatwi nam wyczucie zamiarów i nastroju innych uczestników.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

REKLAMA

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA