REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Internet AD 2011 – jakie prognozy?

Kamil Rogala
W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Fot. Fotolia
W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Każdy rok przynosi nam nowe wydarzenia i co oczywiste – zmiany. Zmiany te są szczególnie zauważalne tam, gdzie panuje największy rozwój. Nie da się ukryć, że w ostatnich latach największy postęp i rozwój można było zauważyć w branży IT, szczególnie w świecie wirtualnym, czyli w Internecie. Co przyniesie nam nowy rok? Czego możemy się spodziewać?

Co prawda ciężko przewidzieć wszystkie wydarzenia i zmiany, jakich będziemy świadkami w tym roku, ale obserwując ostatnie miesiące można, co nieco powróżyć. Zapewne pojawią się nowe serwisy społecznościowe, a stare będę szukały sposobu na zatrzymanie i aktywizowanie uczestników. Można się spodziewać, że niektóre serwisy przesadzą, inne znajdą złoty środek, a jeszcze inne całkowicie znikną z sieci. Oczywiście to tylko kropla w morzu, bo prawdziwą rewolucję przeżyje mobilny Internet, a wszystko to dzięki błyskawicznemu rozwojowi smartfonów i tabletów.

REKLAMA

REKLAMA

Śledząc wszystkie trendy z końca ubiegłego roku można wysnuć wniosek, że rok 2011 będzie należał do mobilnego Internetu. Zresztą takie wnioski nie są trudne do określenia, gdyż gołym okiem widać, jak niemal lawinowo powstają mobilne i lekkie wersje większych i mniejszych serwisów. Szybko rosnąca liczba aplikacji na urządzenia mobilne to również dość sugestywna wskazówka.

W sprzedaży pojawia się coraz większa liczba telefonów z systemami operacyjnymi. Nawet stosunkowo tanie telefony, zamiast systemu producenta mają wgrany system typu Android lub Symbian, czasami coś spod skrzydeł Microsoftu. Warto przy okazji zaznaczyć, że w ostatnim roku Android uzyskał 25,5% udziału w rynku i jest już na drugim miejscu. Co ciekawe, rok wcześniej miał zaledwie 3,5% udziału w ilości sprzedanych na świecie smartfonów. Taki skok wyraźnie podpowiada i rysuje przyszłość tego segmentu przemysłu

Zobacz również: Ile kosztuje założenie firmowej strony internetowej?

Rosnąca popularność mobilnego Internetu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Wracając do mobilnego Internetu i jego rosnącej popularności warto opisać pewną tendencję, której poddają się praktycznie wszyscy. Zaczyna się zazwyczaj niewinnie, od pobrania dzwonków, muzyki czy tapet. Z czasem odkrywamy nowe gry i aplikacje. Z biegiem czasu to zaczyna uzależniać i zanim się zorientujemy, nie możemy obejść się bez sprawdzenia z samego rana najnowszych wiadomości czy wyników meczu, który odbył się późnym wieczorem. Im więcej użytkowników mobilnego Internetu, tym więcej aplikacji mobilnych i stron zoptymalizowanych pod kątem telefonów i tabletów. A czym więcej ciekawych treści, tym chętniej użytkownicy po nie sięgają, szczególnie, że mają do nich wygodny dostęp praktycznie zawsze i wszędzie. I tak buduje się niezwykła popularność Internetu mobilnego.

Idąc dalej tym tropem – tam, gdzie jest największa ilość użytkowników, tam również „grasują” marketingowcy i spece od reklamy. Poza tym, Internet mobilny jako medium daje reklamodawcom niespotykane do tej pory możliwości targetowania czy też interakcji. Już widać pierwsze zwiastuny sięgania do tego medium przez reklamodawców w Polsce. W mobilnym Internecie nieśmiało reklamują się banki, firmy samochodowe, operatorzy sieci komórkowych, powstają pierwsze aplikacje firmowe etc. 

Sprawdź: Czy popularność firmy w Internecie może być niebezpieczna?

Jak rysuje się przyszłość?

Prawdziwy rozwój tego szczebla Internetu i reklamy dopiero przed nami. Tym bardziej, że przed nami z pewnością nowe, atrakcyjne oferty operatorów, które z kolei spowodują kolejny wzrost sprzedaży smartfonów i tabletów. Taki proces spowoduje przyrost użytkowników mobilnego Internetu, z którego jak doskonale wiemy, możemy korzystać praktycznie wszędzie, wygodnie, bez komputera. Większa ilość użytkowników to większe zapotrzebowanie na treści, serwisy i aplikacje, większe budżety reklamodawców, którzy bezustannie szukają sposobów na poszerzenie dotarcia do swoich i potencjalnych konsumentów poza tradycyjnymi mediami.

Istny łańcuszek wzajemnych zależności. Miejmy nadzieję, że rozwój ten, który z pewnością będzie niezwykle dynamiczny, pójdzie w dobrym kierunku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    REKLAMA

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    REKLAMA

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    Czekoladowa inflacja (chocoflation) przed Wielkanocą? Trzeci rok z rzędu produkcja kakao jest mniejsza niż popyt

    Ceny kakao gwałtownie rosną, ponieważ 2024 r. to trzeci z rzędu rok, gdy podaż nie jest w stanie zaspokoić popytu. Z analiz Allianz Trade wynika, że cenę za to będą płacić konsumenci.

    REKLAMA