| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > Zakres usług banków elektronicznych - czy chodzi tylko o pieniądze?

Zakres usług banków elektronicznych - czy chodzi tylko o pieniądze?

W każdej dziedzinie naszego codziennego życia, na przełomie kilku lat, nastąpiła wielka przemiana. Kiedyś żeby złożyć wniosek o kredyt, wypłacić pieniądze lub dokonać przelewu, musieliśmy spędzić kilka godzin w banku, dziś potrzebny jest do tego komputer i dosłownie kilka chwil. Ale to nie wszystko. Na przełomie kilku lat zakres usług dostępnych przez Internet znacząco się rozszerzył. Pojawiły się możliwości przeprowadzania coraz to bardziej skomplikowanych operacji, które przypisane były wcześniej tylko tradycyjnym placówkom. Czy banki elektroniczne zajmują się tylko pieniędzmi?

Zauważalnym dziś czynnikiem jest swego rodzaju wyścig rozgrywany między bankami. Polega on na wprowadzaniu coraz to nowszych i unikalnych funkcji przez poszczególne firmy. Każdy bank stara się posiadać, choć jedną, wyróżniającą go z „tłumu” opcję. Oczywiście unikalność ta nie trwa długo. Niewątpliwą zaletą tego wyścigu jest coraz szerszy wachlarz ofert i opcji oferowanych przez banki. Mimo to można spotkać bardzo zróżnicowane oferty. Z jednej strony mogą to być zupełnie podstawowe opcje, niczym niewyróżniające się, niemal oczywiste usługi, z drugiej strony zaś takie, które są bardzo rozbudowane i zadowolą nawet najwybredniejszych klientów. Dodatkowo, oferty banków można podzielić na umowne 3 sektory. Podstawowy, rozszerzony i zaawansowany.

Zobacz również: Jak ukryć się przed współpracownikami na Facebooku?

Jak można się domyślić, oferta podstawowa jest najuboższą z ofert i oferuje dosłownie namiastkę możliwości zarządzania swoim kontem przez Internet. Usługi dostępne w ramach tej opcji sprowadzają się do wykonywania głównie biernych czynności związanych z kontem. Są to między innymi: sprawdzanie stanu rachunku, historii operacji wykonywanych na zgromadzonych środkach, salda oraz środków dostępnych na karcie, sprawdzanie statusu spłat karty kredytowej. 

Oferta rozszerzona natomiast, zapewnia nieco szersze pole działania. Poprzez Internet można m. in. Złożyć wniosek o wydanie karty kredytowej lub pożyczkę. Krótko mówiąc, oferta rozszerzona jest w pewnym sensie przeniesieniem przywilejów banku stacjonarnego w świat wirtualny. Niewątpliwą zaletą takiego rozwiązania jest fakt, ze nie trzeba stać w często długich kolejkach do okienka w banku.

Zobacz również: Jak poprawić funkcjonalność systemowego schowka?

Oprócz oferty rozszerzonej, która, jak sama nazwa wskazuje, jest rozwiniętą ofertą podstawową, w ofercie banków jest oferta zaawansowana. Tutaj również, zgodnie z nazwą, dostępne opcje pozwalają na w pełni kompleksowe zarządzanie kontem i wszystkim, co związane jest z finansami. Szczególnie na przykładzie oferty zaawansowanej zauważalny jest wcześniej wspomniany wyścig między bankami. Każdy z banków stara się, aby jego oferta była unikalna. Jednak jak się okazuje, usługi oferowane w poszczególnych bankach nie różnią się zbytnio użytecznością czy funkcjonalnością. Najczęściej spotykanymi opcjami i funkcjami są m. in. udostępnienie porad finansowych w ramach serwisu internetowego, doradztwo on-line, a nawet prowadzenie usług zgoła odmiennych niż te, którymi specjalizuje się bank np. internetowy sklep RTV ze zniżkami dla klientów np. w ING.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Anna Malinowska

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »