| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Firma > e-Firma > Blog firmowy > W kierunku mobilnego Internetu - reklama w komórce?

W kierunku mobilnego Internetu - reklama w komórce?

Czy internet się zmieni? Czy przeniesie się na urządzenia mobilne. Czy będzie kompletnie na odwrót? Dziś internet w urządzeniach mobilnych jest jeszcze poniekąd rzadkością, a w komputerach stacjonarnych jest standardem. Czy za parę lat, głównym odbiornikiem Internetu będzie komórka i PDA, a komputer będzie służył tylko do nauki i zabawy?

Ciężko na to pytanie odpowiedzieć w tej chwili. Mimo wszystko szykuje się wielka rewolucja. Możliwe, że internet podzieli się na dwie, całkiem odrębne części. Internet domowy i internet mobilny.

Przykładem na to, że internet coraz śmielej i poważniej wkracza na rynek urządzeń przenośnych może być fakt, że coraz więcej firm i korporacji zaczyna interesować się reklamą w sieci mobilnej. Należy jednak do tego tematu podejść nieco inaczej. Jak wiadomo, reklama w sieci mobilnej musi być odpowiednio zoptymalizowana czyli: niewielka, mało ważąca i konkretna. Reklama w sieci stacjonarnej jest o wiele większa i bardziej rozległa. Zastosowanie tego samego rozwiązania w komórce nie przyniosłoby swojego skutku, gdyż reklama byłaby za dużo, wczytywałaby się zbyt wolno etc. 

Zobacz również: Jak przygotować kampanię Google AdWords?

Coraz większe możliwości i moc najnowszych urządzeń przenośnych poszerzają pole działania twórcom mobilnych witryn internetowych. Większe wyświetlacze, większa liczba kolorów, ulepszona nawigacja jak również coraz tańszy dostęp do pakietowego Internetu sprawiają, że limity i granice dla witryn internetowych są bezustannie przesuwane coraz dalej. Do niedawna swobodne korzystanie z przeglądarki google.pl było domeną komputerów stacjonarnych, dziś jadąc w autobusie możemy swobodnie surfować po sieci.

Niestety trzeba również zahaczyć tą gorszą strefę mobilnego internetu, czyli dostępność mobilnego Internetu w Polsce. Prawda jest taka, że dopóki nasi rodzimi operatorzy nie zabiorą się porządnie do roboty i nie rozszerzą sieci i zasięgu mobilnego Internetu w Polsce, dopóty będziemy daleko w tyle za resztą świata. A nie ukrywajmy, jesteśmy daleko w tyle i mimo ciągłej pracy nad rozwijaniem mobilnych technologii w Polsce, możemy się jedynie poszczycić ostatnimi miejscami w rankingu na szybkość łącz i adekwatne ceny. Porównując nasz kraj z potęgą w tej kwestii , czyli Japonią, nie mamy najmniejszych szans. 

Zobacz również: Jakie są typy oprogramowania?

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Golińska

aplikant radcowski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »