| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Działalność gospodarcza > Zawieranie umowy na odległość - obowiązki przedsiębiorcy

Zawieranie umowy na odległość - obowiązki przedsiębiorcy

Przedsiębiorca zawierający umowy na odległość m.in. poprzez portale aukcyjne musi spełniać określone obowiązki. Chodzi tu głównie o obowiązki informacyjne. Jakie obowiązki ma przedsiębiorca przy zawieraniu umowy na odległość?

Zawieranie umowy na odległość

 
W chwili złożenia propozycji umowy konsument powinien otrzymać ważne informację, które maja mu pomóc w podjęciu decyzji o zakupie towaru. Chwila złożenia propozycji jest ostatnią na poinformowanie klienta. Przedsiębiorca sprzedający towar za pośrednictwem Internetu powinien podać konsumentowi dane swojej firmy, jej adres, numer rejestracyjny działalności gospodarczej. Podanie wymienionych danych ma na celu umożliwienie sprawdzenia przez konsumenta, czy jego kontrahent rzeczywiście istnieje jako podmiot prawa, czy nie jest to firma fikcyjna.


Klient powinien również posiadać informacje o  istotnych właściwościach sprzedawanego towaru lub usługi. Konieczną informacją jest również wskazanie wysokości ceny,  z włączeniem w nią wszystkich dodatkowych wydatków, takich jak podatki i cła. Obowiązkiem przedsiębiorcy jest również poinformować kupującego na odległość o zasadach zapłaty oraz kosztach i terminie dostawy towaru.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Umowy na odległość najczęściej zawierane są za pośrednictwem Internetu na podstawie ofert umieszczonych w sieci. W przypadku tego typu oferty bardzo ważnym elementem oferty jest informacja dla konsumentów, na temat okresu, w jakim dana oferta jest wiążąca.


Dla klienta ważnymi danymi są informacje o możliwych reklamacjach, jak również o prawie do odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od jej zawarcia (bądź od momentu otrzymania towaru).


Zobacz: Odstąpienie od umowy zawartej z przedsiębiorcą na odległość

 


O czym klient musi być poinformowany?

 
Obowiązkowo klient musi zostać poinformowany o przypadkach, w których nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Przypadki, w których klientowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość zawarte są w art. 10 ust. 3 ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. Zgodnie z tą ustawą klient nie może odstąpić od umowy zakupu w przypadku:


1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem terminu 10 dni od zawarcia umowy na odległość,

2) dotyczących nagrań audialnych i wizualnych oraz zapisanych na nośnikach programów komputerowych po usunięciu przez konsumenta ich oryginalnego opakowania,

3) umów dotyczących świadczeń, za które cena lub wynagrodzenie zależy wyłącznie od ruchu cen na rynku finansowym,

4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

5) świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone lub których przedmiot ulega szybkiemu zepsuciu,

6) dostarczania prasy,

7) usług w zakresie gier i zakładów wzajemnych.

 
Zobacz: Tytuł egzekucyjny a tytuł wykonawczy

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Pasierbek

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »