| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Działalność gospodarcza > Promocja firmy za pomocą nowych technologii

Promocja firmy za pomocą nowych technologii

Nowe technologie pomagaja w promocji firmy. Jak podają ostatnie badania, 92% przedsiębiorców korzysta z Internetu. Reklama w sieci to obecnie jeden z niewielu segmentów, gdzie nie zanotowano spadków finansowych. Coraz więcej marketerów poszukuje niekonwencjonalnych form promocji za pośrednictwem social media.

W samej Polsce najpopularniejszy portal tego typu - Facebook przekroczył już liczbę 10 milionów użytkowników. Jest to naturalny efekt technologii, która na dobre zagościła w codziennym życiu. W związku z tym, że standardowy przekaz reklamowy jest coraz mniej skuteczny, wprowadzane są coraz bardziej innowacyjne pomysły.

Większość firm stara się w jak największym stopniu korzystać z popularności serwisów społecznościowych i promować za ich pośrednictwem swoje produkty i usługi. Są to słuszne zmiany, bo jak wykazują badania, fani na Facebooku to w większości najbardziej wartościowi klienci, którzy najczęściej korzystają z oferty marki, a także chętnie polecają ją innym. Jak szacuje agencja Syncapse, jeden fan może osiągać wartość nawet 1600 $.

Żeby zebrać jak największą społeczność na Facebooku trzeba społeczność zainteresować czymś wyjątkowym. W tym celu powstaje wiele dedykowanych aplikacji. Początkowe tego typu rozwiązania służyły głównie celom rozrywkowym. Po ich niekwestionowanych sukcesach, specjaliści IT zaczęli zastanawiać się w jaki sposób włączyć serwisy społecznościowe do życia codziennego, i w jaki sposób wykorzystać ich wartość użytkową.

Zobacz: Jak chronić swoje oszczędności?

Postanowiono odpowiedzieć między innymi na jedną z największych potrzeb obecnych czasów - oszczędność czasu. Z tego powodu tworzone są nieustannie nowe rozwiązania, które pozwalają wykonywać wiele czynności bez konieczności wychodzenia z domu. Prognozy w Stanach Zjednoczonych pokazują, że sprzedaż online w ciągu najbliższych trzech lat będzie wzrastała około 14% rocznie. Dlatego też, sklepy internetowe bardzo szybko wkroczyły na Facebooka, umożliwiając zakup praktycznie za pośrednictwem serwisu. Wartością dodaną takich działań była możliwość pochwalenia się przed swoimi znajomymi nowymi zakupami. Bony rabatowe i akcje promocyjne dla fanów na Facebooku, to w tym momencie działania niemalże obowiązkowe dla każdej dużej marki. Aplikacja która dzięki jednemu kliknięciu pozwoli skorzystać z promocji jest idealnym narzędziem dla klientów sklepu.

Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

W ostatnim czasie także instytucje finansowe starają się dotrzeć do nowych klientów dając im ciekawe rozwiązania, które mogą ułatwić korzystanie z różnego rodzaju usług. Kilka banków w Polsce ma bardzo funkcjonalne aplikacje mobilne, za pomocą których można sprawdzić stan konta czy dokonać przelewu, lub wypłacić gotówkę w bankomacie bez konieczności używania karty. Sieci telefonii komórkowych z kolei prześcigają się w nowych opcjach, takich jak możliwość dokonania płatności w sklepie za pomocą telefonu komórkowego. W ostatnim czasie firma Sami Swoi specjalizująca się w przekazach pieniężnych pomiędzy Wielką Brytanią a Polską wprowadziła nawet nietypową aplikację za pomocą której można korzystając z Facebooka przesłać pieniądze swojej rodzinie lub znajomym.

Firmy wprowadzając aplikacje mobilne i promując swoje usługi za pośrednictwem serwisów społecznościowych pokazują, że są otwarte na nowe rozwiązania. W Internecie promuje się aktualnie około 70% firm, osoby odpowiedzialne w nich za marketing zdają sobie bowiem sprawę, że jest to teraz podstawa, do tego, żeby dotrzeć do swoich klientów. Skoro większość czynności może być wykonana bez konieczności wychodzenia z domu, wybierane będą oferty dające najbardziej innowacyjne rozwiązania.

 Zobacz: Marketingowy potencjał Facebooka

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Rzecznik Ubezpieczonych

Rzecznik Ubezpieczonych reprezentuje interesy osób ubezpieczających, ubezpieczonych, uposażonych lub uprawnionych z umów ubezpieczenia, członków funduszy emerytalnych, uczestników pracowniczych programów emerytalnych, osób otrzymujących emeryturę kapitałową lub osób przez nie uposażonych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »