| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Działalność gospodarcza > Promocja firmy za pomocą nowych technologii

Promocja firmy za pomocą nowych technologii

Nowe technologie pomagaja w promocji firmy. Jak podają ostatnie badania, 92% przedsiębiorców korzysta z Internetu. Reklama w sieci to obecnie jeden z niewielu segmentów, gdzie nie zanotowano spadków finansowych. Coraz więcej marketerów poszukuje niekonwencjonalnych form promocji za pośrednictwem social media.

W samej Polsce najpopularniejszy portal tego typu - Facebook przekroczył już liczbę 10 milionów użytkowników. Jest to naturalny efekt technologii, która na dobre zagościła w codziennym życiu. W związku z tym, że standardowy przekaz reklamowy jest coraz mniej skuteczny, wprowadzane są coraz bardziej innowacyjne pomysły.

Większość firm stara się w jak największym stopniu korzystać z popularności serwisów społecznościowych i promować za ich pośrednictwem swoje produkty i usługi. Są to słuszne zmiany, bo jak wykazują badania, fani na Facebooku to w większości najbardziej wartościowi klienci, którzy najczęściej korzystają z oferty marki, a także chętnie polecają ją innym. Jak szacuje agencja Syncapse, jeden fan może osiągać wartość nawet 1600 $.

Żeby zebrać jak największą społeczność na Facebooku trzeba społeczność zainteresować czymś wyjątkowym. W tym celu powstaje wiele dedykowanych aplikacji. Początkowe tego typu rozwiązania służyły głównie celom rozrywkowym. Po ich niekwestionowanych sukcesach, specjaliści IT zaczęli zastanawiać się w jaki sposób włączyć serwisy społecznościowe do życia codziennego, i w jaki sposób wykorzystać ich wartość użytkową.

Zobacz: Jak chronić swoje oszczędności?

Postanowiono odpowiedzieć między innymi na jedną z największych potrzeb obecnych czasów - oszczędność czasu. Z tego powodu tworzone są nieustannie nowe rozwiązania, które pozwalają wykonywać wiele czynności bez konieczności wychodzenia z domu. Prognozy w Stanach Zjednoczonych pokazują, że sprzedaż online w ciągu najbliższych trzech lat będzie wzrastała około 14% rocznie. Dlatego też, sklepy internetowe bardzo szybko wkroczyły na Facebooka, umożliwiając zakup praktycznie za pośrednictwem serwisu. Wartością dodaną takich działań była możliwość pochwalenia się przed swoimi znajomymi nowymi zakupami. Bony rabatowe i akcje promocyjne dla fanów na Facebooku, to w tym momencie działania niemalże obowiązkowe dla każdej dużej marki. Aplikacja która dzięki jednemu kliknięciu pozwoli skorzystać z promocji jest idealnym narzędziem dla klientów sklepu.

Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

W ostatnim czasie także instytucje finansowe starają się dotrzeć do nowych klientów dając im ciekawe rozwiązania, które mogą ułatwić korzystanie z różnego rodzaju usług. Kilka banków w Polsce ma bardzo funkcjonalne aplikacje mobilne, za pomocą których można sprawdzić stan konta czy dokonać przelewu, lub wypłacić gotówkę w bankomacie bez konieczności używania karty. Sieci telefonii komórkowych z kolei prześcigają się w nowych opcjach, takich jak możliwość dokonania płatności w sklepie za pomocą telefonu komórkowego. W ostatnim czasie firma Sami Swoi specjalizująca się w przekazach pieniężnych pomiędzy Wielką Brytanią a Polską wprowadziła nawet nietypową aplikację za pomocą której można korzystając z Facebooka przesłać pieniądze swojej rodzinie lub znajomym.

Firmy wprowadzając aplikacje mobilne i promując swoje usługi za pośrednictwem serwisów społecznościowych pokazują, że są otwarte na nowe rozwiązania. W Internecie promuje się aktualnie około 70% firm, osoby odpowiedzialne w nich za marketing zdają sobie bowiem sprawę, że jest to teraz podstawa, do tego, żeby dotrzeć do swoich klientów. Skoro większość czynności może być wykonana bez konieczności wychodzenia z domu, wybierane będą oferty dające najbardziej innowacyjne rozwiązania.

 Zobacz: Marketingowy potencjał Facebooka

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

SLOWLAJF - Fundacja Przeciw Wypaleniu Zawodowemu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »