| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Działalność gospodarcza > Optymalizacja sklepów internetowych - kilka praktycznych wskazówek.

Optymalizacja sklepów internetowych - kilka praktycznych wskazówek.

Większość właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę z wagi, jaką w sukcesie ich biznesu odgrywa poprawna optymalizacja strony sklepu pod kątem wyszukiwarek. Biorąc pod uwagę konkurencję jaka panuje w Internecie, wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania na frazy związane z asortymentem naszego sklepu to czynnik kluczowy. Jednakże, nawet jeśli przedsiębiorcy zdają sobie sprawę z tego faktu, to nie zawsze potrafią skutecznie zoptymalizować, pod względem wyszukiwarek, stronę swojego sklepu. Poniżej kilka praktycznych wskazówek.

 Nie kopiuj treści opisów produktów


Właściciele i administratorzy sklepów internetowych nagminnie kopiują opisy produktów. I to nie tylko ze stron producentów, ale też konkurentów. Niektórzy czynią to z niewiedzy. To znaczy nie zdają sobie sprawy, że kopiowanie treści na zasadzie kopiuj-wklej jest, mówiąc delikatnie, niemile widziane przez wyszukiwarki. Każda taka operacja zazwyczaj kończy się uznaniem naszych „nowych treści” jako duplicate content. A finalnie może się to zakończyć usunięciem strony sklepu z indeksu wyszukiwarki. Opisy powinny być przede wszystkim unikalne dla robota Google i ciekawe dla użytkowników. Część właścicieli sklepów kopiuje treści z lenistwa lub oszczędności - stworzenie oryginalnych opisów do kilku tysięcy produktów musi wiązać się z kosztami. Jednak na tym elemencie nie warto oszczędzać. Szczególnie, że ostatnie zmiany algorytmu Google priorytetowo traktują wartościowe i unikalne treści.


Zobacz: Obowiązkowe elementy faktury VAT


Każdy produkt musi być przypisany tylko do jednego adresu URL


W sklepach z szerokim asortymentem zdarza się, iż jeden produkt pasuje do kilku kategorii. Jednakże z punktu widzenia pozycjonowania, ten sam produkt powinien być przyporządkowany do jednego adresu URL. Nie znaczy to jednak, że podstrona z produktem musi być pozycjonowana tylko na jedną frazę. Gdy jeden promowany produkt przyporządkowany jest do kilku adresów URL (podstron) to wyszukiwarka nie wie, który z nich będzie ważniejszy dla internauty poszukującego informacji. Po prostu dwie podstrony tego sklepu rywalizują ze sobą na tę samą frazę (niejako kanibalizując swoją wartość). Efekt jest taki, że żadna z podstron nie jest wysoko w wynikach wyszukiwania na dane hasło kluczowe.


Pamiętaj o linkach wewnętrznych


Linki wewnętrzne to równie ważny element SEO, jak budowa bazy linków zewnętrznych prowadzących do naszej witryny. Struktura linków wewnętrznych musi być starannie przemyślana. To sprawi, że wszystkie strony w obrębie naszego serwisu będą poprawnie zaindeksowane przez robota Google. Często administratorzy zapominają o połączeniu podstron ze stroną główną lub innymi podstronami (tzw. strony „sieroty”). Do nich niestety już nie dotrze robot Google i nie będą widoczne w wyszukiwarce. Co więcej, podstrony, które są powiązane z pozycjonowanymi frazami, warto umieścić w strukturze „blisko” strony głównej.

 
Zobacz: Czy można zatrudnić pracownika na dwa etaty?

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grupa LEX&TAX

Adwokaci i biuro podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »