| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Działalność gospodarcza > Zasady handlu w Internecie

Zasady handlu w Internecie

Przedsiębiorca, który chce prowadzić sklep internetowy, powinien zamieścić regulamin na jego stronie. Dzięki temu kupujący będzie wiedział m.in. w jaki sposób zapłacić za towar oraz jak złożyć reklamację w przypadku nabycia wadliwego towaru.

W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową konsument ma prawo:

• żądać naprawy towaru,

• domagać się wymiany na towar zgodny z umową.

Gdy naprawa lub wymiana nie jest możliwa lub bardzo kosztowna i naraża konsumenta na znaczne niedogodności może on żądać:

• obniżenia ceny,

• zwrotu pieniędzy.

PRZYKŁAD

Krzysztof M. kupił laptop w sklepie internetowym przedsiębiorcy mającego siedzibę w Polsce. Sprzedawca zastrzegł na stronie internetowej, że ponieważ towary sprowadzane są z zagranicy, nie ponosi on odpowiedzialności za ich ewentualne wady. Po miesiącu korzystania w laptopie ujawniła się istotna wada. Krzysztof M. zgłosił się z reklamacją do sklepu, w którym kupił sprzęt. Sklep odmówił jednak przyjęcia reklamacji, powołując się na zastrzeżenie wyłączające jego odpowiedzialność w relacjach z klientem za wady sprzedanych towarów. W tej sytuacji sprzedawca odpowiada za wady towaru. Krzysztof M. może więc domagać się od niego naprawy laptopa, bądź jego wymiany.

Piotr Łupiński - radca prawny w Kancelarii Gide Loyrette Nouel 

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jan Bijas

Dyrektor Generalny Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »