| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Działalność gospodarcza > Czy sporządzenie sprawozdania o odpadach można zlecić na zewnątrz

Czy sporządzenie sprawozdania o odpadach można zlecić na zewnątrz

 Czy sprawozdanie o odpadach musi być sporządzone osobiście przez przedsiębiorcę? W tym roku zrobiłem to samodzielnie, ale jak się okazało z błędami, które musiałem wyjaśniać i poprawiać. Czy sporządzenie sprawozdania za kolejny rok można zlecić pełnomocnikowi ds. ochrony środowiska? 


Takie sprawozdanie może sporządzić przedsiębiorca osobiście, jak również przez pełnomocnika. Może nim być pracownik firmy, adwokat, radca prawny lub inny podmiot świadczący usługi w zakresie obsługi środowiskowej przedsiębiorców. Odnośnie do błędów w sprawozdaniu należy pamiętać, że dla każdego województwa tworzona jest baza danych dotycząca gospodarki odpadami. Pamiętajmy, że do 31 marca każdego roku należy przedłożyć marszałkowi województwa informacje o ilości i sposobie zagospodarowania odpadów za rok poprzedni. W związku z tym należy sporządzać zbiorcze zestawienie danych o rodzajach i ilościach odpadów najlepiej na formularzu, którego wzór określa rozporządzenie. Aby unikać błędów, należy skrupulatnie korzystać z tego wzoru.

Zbiorcze zestawienie danych o odpadach sporządza każdy posiadacz odpadów, czyli:

• wytwarzający odpady w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą,

• zbierający odpady,

• poddający odpady odzyskowi lub unieszkodliwieniu, w tym zakłady przetwarzania zużytego sprzętu elektrycznego oraz stacje demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Zbiorcze zestawienie danych należy sporządzić w oparciu o dokumenty ewidencyjne - głównie poprzez analizę informacji zawartych w kartach ewidencji odpadów. Dzięki nim dokładnie określisz ilość i rodzaj odpadów wytworzonych, zebranych, poddanych odzyskowi czy też unieszkodliwieniu. Należy też pamiętać, że obligatoryjnie wypełniamy:

• dział 1 zbiorczego zestawienia oraz

• działy właściwe w zależności od prowadzonego zakresu gospodarowania odpadami (sprawozdanie skonstruowane jest łącznie z 8 części).

Nie wolno zapomnieć o podstawowych informacjach, jakie powinny znaleźć się w dziale sprawozdania:

• dokładna nazwa podmiotu - posiadacza odpadów,

• adres siedziby podmiotu,

• adres zakładu, gdzie prowadzone są działania związane z gospodarką odpadami (są one wytwarzane, zbierane, odzyskiwane lub też unieszkodliwiane),

• adres zakładu, gdzie prowadzone są działania związane z gospodarką odpadami (są one wytwarzane, zbierane, odzyskiwane lub też unieszkodliwiane),

• wykaz decyzji w zakresie gospodarki odpadami, jakie uzyskałeś wraz z okresem ich obowiązywania (od dnia do dnia),

• określenie rodzaju działalności w zakresie gospodarowania odpadami (do wyboru: wytwarzanie odpadów, zbieranie odpadów, transport odpadów, odzysk odpadów i ich unieszkodliwianie).

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Krucka-Atak

Samodzielny specjalista ds. kadr z wieloletnim doświadczeniem, pasjonatka prawa pracy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »