| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Działalność gospodarcza > Pomysł na biznes - gabinet odnowy biologicznej

Pomysł na biznes - gabinet odnowy biologicznej

W Polsce działa ponad 10 tys. gabinetów odnowy biologicznej, które łączą funkcje kosmetyczne z gimnastyką i poprawą kondycji. Klientami są nie tylko kobiety, ale i mężczyźni, a zapotrzebowanie na usługi systematycznie rośnie.


Fachowcy twierdzą, że z reguły szanse na odniesienie sukcesu mają salony położone w dużych miastach, centrach handlowych i biurowcach, gdzie klienci chętnie korzystają z usług masażystek czy solarium. Dobrym miejscem na taki biznes są też osiedla zamieszkiwane przez młode rodziny, dla których wygląd i samopoczucie są ważne. W górskich lub nadmorskich kurortach można założyć gabinet typu SPA, z fachową obsługą, bogato wyposażony w urządzenia, najlepiej z hotelem na miejscu. Ale na to trzeba już milionów złotych.

Salony w miastach też nie są tanie. Jeśli chcemy, aby nasz gabinet oferował pewien wybór zabiegów, to musimy zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Jeśli planujemy założyć niewielki salon, to wystarczą dwie osoby obsługi, ale taki salon siłą rzeczy obsłuży mniejszą liczbę klientów i zaoferuje skromniejszy zakres usług. Jego koszt to ok. 70-100 tys. zł.

Koszt dużego i dobrego gabinetu to wydatek rzędu 250-300 tys. zł. Powinien mieć powierzchnię co najmniej 100-150 mkw. Przepisy sanitarne wyraźnie bowiem mówią, że poszczególnie pomieszczenia muszą być wydzielone. Oddzielna szatnia, poczekalnia dla klientów, pokoje zabiegowe z klimatyzacją. Musi być także osobny miejsce na preparaty kosmetyczne i lecznicze, na odpadki, toaletę. Wynajęcie takiej powierzchni w dobrym punkcie miasta sporo kosztuje.

- Jak zwykle wiele zależy od lokalizacji. Za powierzchnię w granicach ok. 100-150 mkw. trzeba zapłacić między 35 a 60 euro za mkw. miesięcznie w Warszawie. W Krakowie, Poznaniu czy Wrocławiu to wydatek 35-40 euro, w Gdańsku 30-40 euro - mówi Agnieszka Olszewska z działu powierzchni handlowych w firmie Cushman & Wakefield.

Jeśli chcemy, by nasz salon oferował szeroki wachlarz zabiegów, to będziemy musieli zainwestować w różnego rodzaju urządzenia. Wybór na rynku jest ogromny, ale na początek wskazane są, zdaniem doświadczonych kosmetologów, urządzenia wielofunkcyjne, które dają możliwość wykonania wielu zabiegów. Dalsze zakupy powinny jednak być już uzależnione od tego, jakie zabiegi będą preferować klienci.

- Do gabinetów odnowy biologicznej i kosmetycznych najczęściej kupowane są kombajny kosmetyczne, ultradźwiękowe urządzenia do kuracji odmładzającej, fotele elektryczne, urządzenia do mikrodermobrazji, czyli do złuszczania naskórka i leczenia blizn i rozstępów, fotele pedicure-spa. Kwota, jaką musi wydać średniej wielkości gabinet kosmetyczny (ok. 150 mkw.), aby był odpowiednio zaopatrzony, waha się od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Wszystko zależy, od jakiego producenta zakupimy wyroby. Czy są to np. urządzenia produkcji polskiej lub azjatyckiej czy też wytwarzane we Włoszech, Niemczech, we Francji lub w USA. Kwota ta diametralnie zmienia się przy zakupie takich urządzeń, jak solarium czy IPL - czyli urządzenie do laserowej depilacji. Przy zakupie najlepiej zwrócić uwagę na producenta: czy jest znany, na wykończenie urządzenia, jego estetykę, która mówi sporo o jakości - podkreśla Szymon Gwóźdź z firmy Intersun z Katowic, która od 1996 roku zaopatruje renomowane gabinety kosmetyczne i SPA w całym kraju w nowoczesne urządzenia.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

tel./fax: +48 (22) 635 46 00

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »