| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Tanie zakupy > Nie zawsze darmowa próbka

Nie zawsze darmowa próbka

Darmowa próbka, to technika marketingowa, stosowana z doskonałym skutkiem od niepamiętnych czasów. Handlowcy umiejętnie wykorzystują regułę wzajemności.

Technika ta polega na tym, że sprzedawca czy producent daje potencjalnemu nabywcy niewielką porcję swojego produktu. Klient może się przekonać, czy produkt mu się podoba i czy spełnia jego oczekiwania.

Urok darmowej próbki polega na tym, że jako darmowa właśnie, jest ona również prezentem, którego otrzymanie zobowiązuje do wzajemności. Reguła wzajemności polega na zakupie wypróbowanego produktu tylko w taki sposób przecież możemy zrewanżować się miłemu sprzedawcy.

Idealnym miejscem do rozdawania darmowych próbek jest supermarket. Wielu klientów po otrzymaniu pysznej kawy, nowego soku, czy innego nowego produktu od niezmiernie miłej osoby, kupi coś w tym sklepie nawet jeśli rzecz ta jest mu zupełnie zbędna.

Pamiętajmy jednak, że takie koszty marketingowe, jak rozdawanie darmowych próbek towarów, w efekcie końcowym wliczone są w końcową cenę detaliczną towaru, który jest reklamowany w ten sposób.

Źródło: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Robert B. Cialdini.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Budzis

Doradca finansowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »