| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Tanie zakupy > Które banki uległy modzie na zakupy grupowe?

Które banki uległy modzie na zakupy grupowe?

W maju 2011 r. pierwszy bank w Polsce udostępnił kupony dla osób, interesujących się zakupami grupowymi. Od tamtej pory już pięć instytucji finansowych przygotowało promocyjne oferty na portalach pośredniczących w zakupach grupowych. Zakup grupowy umożliwia zwrot części wydatków, założenie konta z dopłatą lub prezent na karcie.

Znacznie lepiej wypada trwająca obecnie promocja karty Citibank Wizz Air. Bank sprzedał dotychczas ponad 900 kuponów po 5 zł każdy. Ich nabywcy mogą ubiegać się o kartę kredytową na korzystnych warunkach (200 zł nagrody pieniężnej, przelewane na rachunek karty).

Łącznie z trwającą jeszcze ofertą Banku ING i Citi Handlowego instytucje finansowe sprzedały dotychczas prawie 11,6 tys. kuponów, uprawniających do założenia rachunku osobistego i niewiele ponad tysiąc kuponów na karty kredytowe. Lecz tanie lub zupełnie darmowe bony mogą powodować, iż nie każdy z potencjalnych klientów zdecyduje się na skorzystanie z promocyjnej oferty.

Z jednej strony klienci mogą mieć opór przed płaceniem za samo założenie konta, a z drugiej strony darmowe kupony oznaczają dla banków niską konwersję sprzedanych bonów na liczbę nowych klientów.

Polecamy serwis: Kursy walut

Co prawda liczba dotychczas pozyskanych za pośrednictwem portali zakupów grupowych klientów dużego wrażenia nie robi, ale należałoby uwzględnić fakt, iż promocyjne oferty z tego obszaru trwają zwykle nie dłużej niż kilka dni, a sam sposób sprzedaży jest dość niekonwencjonalny.

Nie jest to jednak metoda, która pozwoli bankom na duży rozwój bazy klientów. Na tle organizowanych z rozmachem, czasem kilkumiesięcznych kampanii, zakupy grupowe jawią się wyłącznie jako skromny eksperyment instytucji finansowych. I to o wymiarze bardziej wizerunkowym niż biznesowym.

Niewykluczone, że kolejne instytucje sięgną po pomysł, sprawdzony przez przedstawione wyżej pięć banków. A może nawet pójdą o krok dalej, biorąc za przykład chociażby Bank of America, który testuje własny serwis zakupów grupowych. Oferty mają być w nim dostosowane do nawyków klienta na podstawie analizy transakcji, wykonanych kartą debetową. Lecz równie dobrze zainteresowanie zakupami grupowymi może zmaleć, a w ramach kolejnych doświadczeń konta bankowe zamiast na Grouponie będą zakładane na Facebooku.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sadkowski i Wspólnicy

Sadkowski i Wspólnicy Spółka Komandytowo- Akcyjna - to kancelaria prawna z dwunastoletnim doświadczeniem na rynku.  Ponad siedemdziesięcioosobowy zespół kancelarii tworzą doświadczeni radcy prawni, adwokaci i doradcy podatkowi.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »