| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Porady internautów > Czy wiesz jak prawidłowo prowadzić księgę przychodów i rozchodów?

Czy wiesz jak prawidłowo prowadzić księgę przychodów i rozchodów?

Podstawowa wiedza odnośnie księgi przychodów i rozchodów jest zawsze przydatna, szczególnie w erze komputerów oraz niesubordynowanych księgowych.

Księga podatkowa jest złożona dokładnie z 16 rubryk. Każda z określonych rubryk jest przeznaczona do konkretnych zapisów operacji gospodarczych.

Analizując rubryki po kolei, w rubrykach od pierwszej do szóstej, musisz wpisać wszelkie zdarzenia gospodarcze, które miały miejsce do tej pory. Pamiętaj, aby każda z nich była ponumerowana w cyklu miesięcznym.

W sytuacji, gdy dojdziesz do pozycji szóstek, opisz charakter zdarzenia, czyli konkretnie musisz opisać jej koszt. W pozycjach od 7 do 13 wpisz konkretne kwoty operacji. Jeśli płacisz podatek VAT, musisz pamiętać o tym, aby wpisywać kwoty netto. Jeśli nie ma takiej możliwości, wystarczą kwoty brutto.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Pysz

Doradca podatkowy nr 11335

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK