| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Porady internautów > Czy wiesz jak prawidłowo prowadzić księgę przychodów i rozchodów?

Czy wiesz jak prawidłowo prowadzić księgę przychodów i rozchodów?

Podstawowa wiedza odnośnie księgi przychodów i rozchodów jest zawsze przydatna, szczególnie w erze komputerów oraz niesubordynowanych księgowych.

Księga podatkowa jest złożona dokładnie z 16 rubryk. Każda z określonych rubryk jest przeznaczona do konkretnych zapisów operacji gospodarczych.

Analizując rubryki po kolei, w rubrykach od pierwszej do szóstej, musisz wpisać wszelkie zdarzenia gospodarcze, które miały miejsce do tej pory. Pamiętaj, aby każda z nich była ponumerowana w cyklu miesięcznym.

W sytuacji, gdy dojdziesz do pozycji szóstek, opisz charakter zdarzenia, czyli konkretnie musisz opisać jej koszt. W pozycjach od 7 do 13 wpisz konkretne kwoty operacji. Jeśli płacisz podatek VAT, musisz pamiętać o tym, aby wpisywać kwoty netto. Jeśli nie ma takiej możliwości, wystarczą kwoty brutto.

reklama

Źródło:

INFOR

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sławomir Janiak

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »