| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Oszczędzanie > Jak obniżyć rachunki za prąd w firmie?

Jak obniżyć rachunki za prąd w firmie?

Każda firma, zarówno duży zakład produkcyjny, jak i małe biuro, boryka się z tym samym problemem: wysokimi kosztami zużycia energii elektrycznej. Na szczęście można w prosty sposób obniżyć rachunki. Specjaliści radzą, jak zaoszczędzić na prądzie.

Na wysokość faktury wpływ będzie mieć nie tylko wysokość ceny energii, ale także okres jej obowiązywania. Dynamika zmian stawek sprzedaży jest dość duża. Częste zmiany w ofercie (w wielu wypadkach co 2-3 miesiące) nie zawsze dają możliwość obniżenia rachunków. Odpowiedzią na cenowe fluktuacje może być oferta z tzw. gwarancją ceny, w której sprzedawca zobowiązuje się utrzymać koszt energii w określonym czasie na niezmienionym poziomie. Dla przykładu, w promocji „Gwarancja stałej ceny” TAURON Polska Energia oferuje klientom stałą cenę prądu do 30 września 2012. Należy jednak pamiętać, że gwarancja ceny dotyczy tylko sprzedaży energii. Ceny dystrybucji mogą w tym czasie ulec zmianie.

Opłacalność takiego rozwiązania potwierdzają eksperci, którzy obliczyli, iż dzięki zmianie sprzedawcy energii duże przedsiębiorstwa już po dwunastu miesiącach mogą zaoszczędzić co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Korzyści będą zauważalne nawet w przypadku małej firmy, która po zmianie zaoszczędzi w skali roku średnio kilkaset złotych, a więc kwotę, odpowiadającą przynajmniej jednemu rachunkowi za prąd u dotychczasowego sprzedawcy.

Inna sprawa, że do obniżenia rachunków za energię elektryczną w Twojej firmie może przyczynić się nie tylko zmiana sprzedawcy, ale już sam wniosek o jego zmianę, który złożysz do operatora sieci przesyłowej. Zaniepokojony możliwością utraty klienta dotychczasowy sprzedawca może bowiem zaproponować Ci nowe, korzystniejsze warunki.

Rozważając zmianę sprzedawcy prądu, warto również przyjrzeć się dostępnym na rynku ofertom promocyjnym. Niezwykle atrakcyjne dla Twojej firmy mogą okazać się chociażby tzw. produkty zielone, którymi szczyci się m.in. Vattenfall lub TAURON Polska Energia. Na przykład w proponowanej ostatnio przez TAURON Sprzedaż sp. z o. o. promocji pod hasłem „Energia tańsza z natury” (skierowanej do firm z grup taryfowych: C11, C12a, C12b, C21, C22a, C22b), oferowano prąd tańszy o co najmniej 10 procent, z gwarancją ceny aż do końca 2012 roku.

Sprzedaż prądu nawet małym i średnim firmom jest dla sprzedawców energii znacznie bardziej opłacalna niż w przypadku indywidualnego odbiorcy. To zaś oznacza, że potencjalny, nowy sprzedawca przedstawi Twojej firmie ofertę jeśli nie tańszą, to z pewnością atrakcyjniejszą od dotychczasowej.

W przypadku większych firm produkcyjnych, skutecznym sposobem oszczędności energii może okazać się modernizacja zakładowej hali. Zastosowanie termoizolacyjnej warstwy elewacyjnej ścian, stropów, uszczelnienie okien i drzwi, instalacja automatycznych zamknięć czy obniżenie stropu w ogrzewanych pomieszczeniach często pozwalają na znaczne ograniczenie wydatków.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Małgorzata Regulska-Cieślak

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »