| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Oszczędzanie > Dlaczego wynajem nie przynosi realnych zysków?

Dlaczego wynajem nie przynosi realnych zysków?

Wskaźnik rentowności netto dla wynajmu mieszkań spadł poniżej 4 proc., o 0,07 pkt. proc. Ostatnio tak duży spadek zanotowano w październiku 2010 roku, jak zauważyli eksperci. Obecnie rentowność wynosi 3,97 proc. Dlaczego od kwietnia utrzymuje się trend spadkowy?

Znacząco poprawiła się za to sytuacja w przypadku obligacji dziesięcioletnich. Oprocentowanie papierów, sprzedawanych w maju tego roku, w pierwszym okresie odsetkowym wynosi 5,75 proc. brutto, czyli 4,66 proc. netto. Oprocentowanie tych obligacji ustalane jest w oparciu o wskaźnik inflacji z miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie danego, rocznego okresu odsetkowego, powiększonego o 3 pkt. proc. marży. Zakładając utrzymanie się inflacji na obecnym poziomie (4,3 proc.), począwszy od drugiego roku życia obligacji, oprocentowanie wynosiłoby 7,3 proc. brutto, co po uwzględnieniu podatku daje 5,91 proc.

Trzeba pamiętać, że z dostępnych ofert lokat bankowych uda się wybrać wyżej oprocentowane niż prezentowana średnia. Jednocześnie rentowność najmu należy obliczyć dla konkretnego przypadku, pamiętając, że na wynik obliczeń mają również nie uwzględnione w badaniu czynniki, takie jak dłuższe niż 1,5 miesiąca rocznie okresy przestojów, koszty remontów czy wreszcie zmiana wartości samego mieszkania.

reklama

Ekspert:

Bernard Waszczyk

Analityk rynku funduszy inwestycyjnych Open Finance.

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Wskaźnik średniej rentowności netto najmu mieszkań w kwietniu znajdował się poniżej inflacji. Wynajem przestał przynosić realny zysk.
Wskaźnik średniej rentowności netto najmu mieszkań w kwietniu znajdował się poniżej inflacji. Wynajem przestał przynosić realny zysk.

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »