| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Oszczędzanie > Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Którego dostawcę prądu wybrać dla firmy, żeby zamiast 12 faktur rocznie płacić 11?

Dzięki zmianie dostawcy prądu przedsiębiorstwo, które zużywa rocznie 40 Gwh, może zyskać kilkaset tysięcy złotych. W przypadku większych firm mowa tu o oszczędnościach nawet rzędu kilku milionów złotych. Zarówno mali, jak i duzi mają szansę wyjść na plus. Z wyliczeń ekspertów wynika, że opłaty za prąd można zredukować o równowartość co najmniej miesięcznej faktury w skali roku.

Spółka zbiera obfite żniwo nowego podejścia do klientów. Cały czas wzrasta liczba firm spoza terenu działalności dystrybucyjnej Grupy. Do portfela spółki należą jedne z największych polskich firm, duże i średnie zakłady produkcyjne, a także klienci wielooddziałowi, dla których przygotowywane są specjalne warunki sprzedażowe, uwzględniające specyfikę danego klienta.

- W ostatnich kilku miesiącach pozyskaliśmy kolejnych, nowych klientów biznesowych na sprzedaż energii poza terenem swojej działalności. W sumie zakontraktowano sprzedaż na 2011 rok na około 4 TWh energii elektrycznej dla nowych klientów na terenach zewnętrznych – mówi Ireneusz Perkowski, prezes Tauron Sprzedaż.
TAURON oferuje swoim klientom nie tylko usługi na wysokim poziomie, ale także unikalne w skali kraju produkty, jak na przykład Tauron EKO Premium. To ekologiczna energia, pozyskiwana z odnawialnych źródeł, której pochodzenie - jako pierwszej i obecnie jedynej w kraju - potwierdza Polskie Towarzystwo Certyfikacji Energii. Produkt został nagrodzony Ekolaurem Polskiej Izby Ekologii. To energia adresowana do dużych przedsiębiorstw, które mogą oznaczyć wytwarzane przez siebie produkty specjalnym logo Tauron EKO Premium.

W rosnącej rotacji klientów szansę dla siebie widzi również koncern RWE. Spółka jako pierwsza firma na rynku uruchomiła całodobową infolinię, a część klientów koncernu może korzystać z elektronicznego biura obsługi e-bok, gdzie monitorują swoje zużycie energii i opłaty.

Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska, podkreśla, że dużym zainteresowaniem cieszą się usługi około energetyczne, szczególnie wśród klientów, którzy zużywają znaczne ilości energii elektrycznej.

„Energy Check”, który oferujemy, pozwala im określić, w jaki sposób mogą doprowadzić do obniżenia rachunków za energię elektryczną – mówi Janusz Moroz, członek zarządu ds. handlu w RWE Polska.

Od prawie dwóch lat klienci RWE posiadają dostęp do ciekawych ofert, takich jak gwarancja stałej ceny czy „korytarz cenowy”.

Rosnąca aktywność firm sprzedających energię powinna cieszyć szczególnie małe i średnie przedsiębiorstwa, duży odbiorca zawsze sobie poradzi. Żaden dostawca prądu nie może sobie pozwolić na utratę giganta, choćby z powodów prestiżowych.

Jeszcze większe zmagania o klientów biznesowych rozpoczną się w momencie uwolnienia cen dla klientów indywidualnych. Dzisiaj główni gracze na rynku mogą tracić na taryfie G11 nawet 100 mln zł rocznie. Muszą więc odbijać sobie na firmach. Kiedy zatwierdzający taryfy URE (Urząd Regulacji Energetyki) zmieni swoje podejście na bardziej elastyczne, przedsiębiorcy powinni znaleźć się w jeszcze lepszej sytuacji, choć za nowym dostawcą energii warto rozejrzeć się już teraz.

Eksperci TotalMoney.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Peugeot Ciesielczyk

- autoryzowany koncesjoner marki Peugeot w Polsce

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »