| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Bank > Na czym polega usługa „assistance”?

Na czym polega usługa „assistance”?

Pakiet assistance dla jednych stanowi ułatwienie, innych może przyprawić o zawrót głowy – umowa podpisana z bankiem często zawiera wiele ukrytych obostrzeń. Ile kosztuje tego rodzaju ubezpieczenie i jakie profity można czerpać z jego posiadania? Przyjrzyjmy się poszczególnym ofertom okiem eksperta.

„Cieknący kran? Zadzwoń do swojego banku! Załatwimy to za Ciebie” – w taki sposób banki starają się reklamować usługi, których faktycznym świadczeniodawcą są towarzystwa ubezpieczeniowe. Klientom proponuje się je „dla zapewnienia komfortu i poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych”. Któż z nas nie chciałby żyć wygodnie i czuć się bezpiecznie, ilekroć wybierze się w podróż lub opuści własne mieszkanie? Dla takich osób stworzono usługę assistance.

Assistance to usługa ubezpieczeniowa, umożliwiająca skorzystanie z pomocy medycznej albo wsparcia fachowców, naprawiających urządzenia domowe czy samochód. Niektóre banki proponują także ochronę dla Twojego domu. Oferty banków w tym zakresie mogą być kuszące, ale zapoznając się z nimi, zawsze trzeba się mieć na baczności. Warto dokładnie zorientować się, jaka jest cena takiego pakietu. Jeśli posiadasz bezpłatne konto, koszt polisy waha się z reguły od 5 zł wzwyż (jeśli chodzi o assistance domowe). Są banki, które przez pierwsze kilka miesięcy nie pobierają opłat za usługę. Inaczej jest, gdy korzystasz z konta płatnego – wówczas często polisa zostaje wliczona w koszty konta.

Dowiedz się także: Czy opłaca się budować ekologiczne mieszkania?

Wiele osób, korzystających z bezpłatnych pakietów, nie jest świadomych, jakie dokładnie usługi są im oferowane i w jakim kształcie. Efekt jest taki, że z nich nie korzystają. Jeśli już zaczynasz myśleć o skorzystaniu z assistance, dowiedz się, co ono wnosi. Ogólnie rzecz ujmując, ubezpieczenie medyczne umożliwia wezwanie do domu lekarza czy pielęgniarki. Assistance domowe często daje także możliwość skorzystania z usług ślusarza, elektryka czy hydraulika. Czasami w ramach polisy możliwe jest naprawienie drobnej usterki w samochodzie. Jednak, w zależności od banku, zakres tych usług może znacznie odbiegać od tego, opisanego powyżej. Niekiedy domowy pakiet bywa wykorzystywany jedynie w przypadku napraw, dokonywanych w mieszkaniu, które jest Twoją własnością lub też, które wynajmujesz na podstawie legalnej umowy.

Polecamy serwis: Inwestycje

Dodatkowo polisy na ogół mają limity. Oznacza to, że z usług danego fachowca można skorzystać w ciągu roku np. do 3 razy. Często też jest podany górny limit wydatków, które pokryje bank. Przykładowo, w BNP Paribas w ciągu roku można 2 razy wezwać specjalistę od naprawy AGD – jego wizyta jest darmowa, jeśli koszty naprawy nie przekraczają 300 PLN. Jeżeli okażą się wyższe, klient dopłaca różnicę z własnej kieszeni.

Warto dodać, że banki, a raczej ubezpieczeniodawcy, nie pozostawiają całkowitej dowolności – trzeba korzystać z usług specjalistów, których wskazuje bank. Co więcej, należy zorientować się, czy polisa obejmuje jedynie wizytę specjalisty, czy też pokrywa np. koszty części i robocizny. Powinno się bardzo uważnie czytać umowę, jaką podpisujemy z „bankowym” ubezpieczycielem – może się bowiem okazać, że usterka, np. instalacji elektrycznej, jest naprawiana przez fachowca tylko wówczas, gdy powstała w wyniku naturalnych wyładowań atmosferycznych.

Paweł Puchalski

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stefanowicz

Dyrektor Zespołu ds. Cła i Akcyzy w KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »