| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Bank > Na czym polega usługa „assistance”?

Na czym polega usługa „assistance”?

Pakiet assistance dla jednych stanowi ułatwienie, innych może przyprawić o zawrót głowy – umowa podpisana z bankiem często zawiera wiele ukrytych obostrzeń. Ile kosztuje tego rodzaju ubezpieczenie i jakie profity można czerpać z jego posiadania? Przyjrzyjmy się poszczególnym ofertom okiem eksperta.

„Cieknący kran? Zadzwoń do swojego banku! Załatwimy to za Ciebie” – w taki sposób banki starają się reklamować usługi, których faktycznym świadczeniodawcą są towarzystwa ubezpieczeniowe. Klientom proponuje się je „dla zapewnienia komfortu i poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych”. Któż z nas nie chciałby żyć wygodnie i czuć się bezpiecznie, ilekroć wybierze się w podróż lub opuści własne mieszkanie? Dla takich osób stworzono usługę assistance.

Assistance to usługa ubezpieczeniowa, umożliwiająca skorzystanie z pomocy medycznej albo wsparcia fachowców, naprawiających urządzenia domowe czy samochód. Niektóre banki proponują także ochronę dla Twojego domu. Oferty banków w tym zakresie mogą być kuszące, ale zapoznając się z nimi, zawsze trzeba się mieć na baczności. Warto dokładnie zorientować się, jaka jest cena takiego pakietu. Jeśli posiadasz bezpłatne konto, koszt polisy waha się z reguły od 5 zł wzwyż (jeśli chodzi o assistance domowe). Są banki, które przez pierwsze kilka miesięcy nie pobierają opłat za usługę. Inaczej jest, gdy korzystasz z konta płatnego – wówczas często polisa zostaje wliczona w koszty konta.

Dowiedz się także: Czy opłaca się budować ekologiczne mieszkania?

Wiele osób, korzystających z bezpłatnych pakietów, nie jest świadomych, jakie dokładnie usługi są im oferowane i w jakim kształcie. Efekt jest taki, że z nich nie korzystają. Jeśli już zaczynasz myśleć o skorzystaniu z assistance, dowiedz się, co ono wnosi. Ogólnie rzecz ujmując, ubezpieczenie medyczne umożliwia wezwanie do domu lekarza czy pielęgniarki. Assistance domowe często daje także możliwość skorzystania z usług ślusarza, elektryka czy hydraulika. Czasami w ramach polisy możliwe jest naprawienie drobnej usterki w samochodzie. Jednak, w zależności od banku, zakres tych usług może znacznie odbiegać od tego, opisanego powyżej. Niekiedy domowy pakiet bywa wykorzystywany jedynie w przypadku napraw, dokonywanych w mieszkaniu, które jest Twoją własnością lub też, które wynajmujesz na podstawie legalnej umowy.

Polecamy serwis: Inwestycje

Dodatkowo polisy na ogół mają limity. Oznacza to, że z usług danego fachowca można skorzystać w ciągu roku np. do 3 razy. Często też jest podany górny limit wydatków, które pokryje bank. Przykładowo, w BNP Paribas w ciągu roku można 2 razy wezwać specjalistę od naprawy AGD – jego wizyta jest darmowa, jeśli koszty naprawy nie przekraczają 300 PLN. Jeżeli okażą się wyższe, klient dopłaca różnicę z własnej kieszeni.

Warto dodać, że banki, a raczej ubezpieczeniodawcy, nie pozostawiają całkowitej dowolności – trzeba korzystać z usług specjalistów, których wskazuje bank. Co więcej, należy zorientować się, czy polisa obejmuje jedynie wizytę specjalisty, czy też pokrywa np. koszty części i robocizny. Powinno się bardzo uważnie czytać umowę, jaką podpisujemy z „bankowym” ubezpieczycielem – może się bowiem okazać, że usterka, np. instalacji elektrycznej, jest naprawiana przez fachowca tylko wówczas, gdy powstała w wyniku naturalnych wyładowań atmosferycznych.

Paweł Puchalski

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Spółki z Górnej Półki

Blog o spółce z o.o. i S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »