| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Finanse > Budżet Domowy > Bank > Jakie promocje są dostępne w bankach i ile można na nich zarobić?

Jakie promocje są dostępne w bankach i ile można na nich zarobić?

Banki prześcigają się w ofertach, które mają przyciągnąć klientów. Chcesz zrobić sobie olśniewający makijaż? Idź do BZ WBK. Marzy Ci się MacBook? Sprawdź ofertę Deutsche Banku PBC. A może skusisz się na filiżankę kawy w BPH albo przejażdżkę Aston Martinem do Noble Banku? Z kolei w BOŚ Banku i ING Banku Śląskim do wygrania czekają auta. Co na to eksperci?

Jeśli już ekologiczny Citroen DS3 albo futurystyczna Honda CRZ stoi w garażu, nawigację samochodową podaruje Getin Bank, o poprawę stanu zdrowia zadba Nordea, a o zwiększenie stanu konta: mBank wraz z Citi Handlowym i BPH.

Od kilkunastu miesięcy nie było takiego wysypu bankowych promocji, konkursów i loterii. Powód do świętowania nie brakuje – w 2010 roku sektor bankowy zarobił 11,7 mld zł, czyli o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. - Finansiści spodziewają się, że w tym roku będzie jeszcze lepiej. W takiej sytuacji departamenty marketingu mają dużo większe pole do popisu niż wcześniej – zwraca uwagę Piotr Lemberg, rzecznik BOŚ.

Co na taki wysyp bankowych konkursów i promocji z nagrodami klienci? Choć w oficjalnych badaniach niechętnie patrzą na otrzymywanie nagród za korzystanie z produktów finansowych, to jednak praktyka nie potwierdza ich deklaracji. Nagrody, szczególnie gdy jest ich dużo, albo gdy są gwarantowane i atrakcyjne, jak np. możliwość otrzymania co najmniej 50 zł czy iPoda, potrafią skłonić do aktywności i zainteresowania ofertą innego banku niejednego, lojalnego do tej pory klienta.

- Na zatłoczonym i mocno konkurencyjnym rynku, przy bardzo zbliżonych warunkach ofert, szansa na wyróżnienie się jest warta uwagi. Dlatego banki chętnie korzystają z możliwości, które pozwalają zwiększyć zainteresowanie produktem. Nagrody, konkursy i loterie z atrakcyjnymi nagrodami to bardzo dobry sposób na ściągnięcie uwagi na ofertę i sam bank – mówi Sabina Salamon, rzecznik DB PBC. - To jest też świetny sposób na zainteresowanie klientów usługą, z której do tej pory rzadziej korzystali, na zwiększenie cross sellu, dowartościowanie i docenienie ich lojalności lub skuszenie nowych – wymienia Piotr Utrata, rzecznik ING BSK.


Źródło: KNF.

Przeczytaj również: Jak zarobić na korzystaniu z konta w banku?

Jednak nie każdy konkurs, loteria czy promocja spotykają się z dużym odzewem. Spełnione powinny być pewne warunki, atrakcyjnych nagród musi być kilka, a w ich tle nie może zabraknąć kilkudziesięciu lub kilkuset nagród dodatkowych – inaczej klienci uważają, że szanse na wygraną są niewielkie i nie warto sprawie poświęcać uwagi. Popularne są też promocje z nagrodami gwarantowanymi, szczególnie gdy są one atrakcyjne.

Najlepszym przykładem sukcesu działania „przez prezent do kieszeni i upodobań klienta” była promocja BZ WBK. Bank za każde otwarte konto, na które trafiało wynagrodzenie, płacił nowym klientom 100 zł. W trzy miesiące zeszłego roku otwartych zostało ponad 140 tys. kont, trzy razy więcej niż zwykle. Dwa razy więcej nowych kont niż zazwyczaj otwierało się w DB PBC, gdy bank do ROR dodawał iPoda.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sklepy KOMFORT S.A.

Sklepy KOMFORT S.A. to największa w Polsce sieć specjalizująca się w sprzedaży pokryć podłogowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »