REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Banki kuszą prezentami

Bernard Waszczyk
Bernard Waszczyk
Analityk rynku funduszy inwestycyjnych Open Finance.
Mateusz Ostrowski
Analityk rynku produktów bankowych

REKLAMA

REKLAMA

Aby przyciągnąć nowych klientów, nie wystarcza już korzystne oprocentowanie produktów bankowych. Fachowcy od marketingu coraz częściej kuszą atrakcyjnymi prezentami. Sposobem na przyciągnięcie klienta może być… sofa albo jeep.

REKLAMA

Bankowi marketingowcy głowią się jak zdobyć nowych klientów. Wysyłane do nich komunikaty najczęściej opierają się o elementy bankowej oferty. Próbuje się nas przekonać tym, że bankomaty są za darmo albo że przelewy są gratis, a w przypadku kredytów, że nie ma prowizji, a przy depozytach, że oprocentowanie jest wysokie jak nigdzie indziej. Bankowcy nie odwołują się jednak wyłącznie do naszej dorosłej racjonalności. Czasami też próbują przekonać dziecko, które drzemie w każdym z nas oferując mu prezent.

REKLAMA

Takim podarkiem kusi klientów MultiBank, bo daje nadzieję na Jeepa Grand Cherokee. Tylko nadzieję, bo samochód to nagroda w konkursie. Posiadacze konta w banku, którzy założą w marcu lokatę i odpowiedzą na pytanie wezmą udział w losowaniu. Półroczny depozyt jest oprocentowany na 5 proc., a jego minimalna wartość to 20 tys. zł. To o 2 pkt proc. mniej niż najlepsze propozycje na rynku, ale wizja kluczyków od Jeepa robi swoje. Ci, którym się nie poszczęści, mają jeszcze szansę na notebooka albo cyfrową kamerę.

REKLAMA

Tego typu promocje dla banków są opłacalne. Zamiast konkurować wysokością oprocentowania, taniej wychodzi zaoferowanie atrakcyjnej nagrody dla szczęśliwców. Doskonałym przykładem sprzed kliku miesięcy jest loteria dla posiadaczy lokat w BZWBK. Główna nagroda była imponująca, bo wynosiła 2 mln zł, a do tego konkurs był wspierany akcją reklamową z udziałem Dannego Devito. Bankowi jednak i tak się to kalkulowało, bo zebrał w ten sposób aż 4 mld zł depozytów.

Aktualnie konkursy z nagrodami wspierające sprzedaż lokat znajdziemy jeszcze Mazowieckim Banku Regionalnym i w bankach ze Spółdzielczej Grupy Bankowej. Tu do wygrania są dwa BMW, siedem Toyot Yaris, 26 motocykli, konsole PlayStation, noteboki, ekspresy do kawy i biżuteria. Ta promocja jest jednak o tyle dziwna, że wszyscy klienci mają szansę na BMW, ale już nagrody o mniejszej wartości zależą od tego, w którym banku założymy depozyt. I tak na przykład w Banku Spółdzielczym w Białogardzie do wygrania jest jeden notebook, ale już w Banku Spółdzielczym „Pałuki” w Żninie jeden notebook, jedna konsola PlayStation i trzy ekspresy.
Nagrody rozdają tez Kasy Stelczyka, organizując loterię o nobliwej nazwie 4 Fury Roku. Do wygrania są cztery Fiaty Punto, a oprócz tego wycieczki, sprzęt RTV i AGD. Szansę mają te osoby, które skorzystają z jednego z produktów Kas: pożyczki gotówkowej, konta lub karty płatniczej.

Los może się również uśmiechnąć do tych, którzy płacą kartami. Bardzo często konkursy, gdzie losami są pojedyncze, zarejestrowane transakcje kartami organizują Visa lub MasterCard. Czasami na taki ruch decydują się same banki. Od poniedziałku użytkownicy kart kredytowych Class&Club Raiffeisen Banku mogą wziąć udział w takiej karcianej loterii, gdzie główne nagrody to sześć Fiatów 500.Tego typu promocje mają zachęcić klientów do jak najczęstszego korzystania z karty, co dla banku oznacza przypływ dochodów z opłaty interchange pobieranej od każdej transakcji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomysły na pozyskanie nowych klientów obejmują nie tylko loterie. Czasami każdy nowy klient może liczyć na drobny upominek. Na przykład w ING Banku Śląskim klienci, klienci którzy przed 15 kwietnia zarejestrują się na stronie banku, a później dostaną kredyt hipoteczny mogą liczyć na bon do sklepów IKEA o wartości 500 zł, czyli w sam raz na fotel Ektorp czy biurko Leksvik. Jeśli kogoś nie interesują meble o obco brzmiących nazwach może skorzystać z alternatywy, czyli zaciągnięcia kredytu bez prowizji. To rozwiązanie jest bardziej opłacalne niż bon z IKEI, bo można zaoszczędzić od 600 do 1600 zł za każde pożyczone 100 tys. zł.

Wspomniany wcześniej Bank Zachodni WBK tym razem rozdaje 100 zł każdemu klientowi, który zdecyduje się na założenie odświeżonego konta Wydajesz&Zarabiasz. I czyni to z pomocą znanego francuskiego aktora Gerarda Depardieu. Tę metodę stosowały już wcześniej inne banki i trzeba przyznać, że jest skuteczna. Klienci mogą czuć się przekonani, bo dostają konkretną nagrodę, a nie los na loterii, a z kolei bank za pozyskanie nowych klientów i tak musi słono zapłacić. Średni koszt pozyskania klienta, który założy rachunek, to najczęściej i tak ponad 400 zł.

Wśród instytucji finansowych, które jako element promocji wykorzystują konkursy z nagrodami, są również towarzystwa funduszy inwestycyjnych. Najbardziej aktywny na tym polu jest mBank (występujący jako dystrybutor funduszy), który w ramach Supermarketu Funduszy Inwestycyjnych oferuje produkty 15 TFI, w tym dwóch zagranicznych. Obecnie (do 31 marca br.) bank wspólnie z Millennium TFI prowadzi konkurs „Zainwestuj i wygraj w mBanku”. Warunki udziału w konkursie są dwa: zakup jednostek uczestnictwa jednego z oferowanych w ramach SFI funduszy z rodziny Millennium o wartości co najmniej 10 tys. zł oraz wytrwanie w inwestycji przynajmniej do 30 kwietnia br. Do wygrania są trzy nagrody pieniężne po 3000 zł, 10 po 1000 zł oraz 10 nagród rzeczowych w postaci gadżetów firmowych Millennium, o wartości do 100 zł każdy.
W tym roku, różnego rodzaju promocji i konkursów dotyczących funduszy inwestycyjnych można oczekiwać głównie z racji poprawy koniunktury giełdowej, a co za tym idzie zysków wypracowywanych przez fundusze, które są przecież najlepszym wabikiem na klientów. Po słabym roku 2009, kiedy wydatki reklamowe TFI – podliczone przez firmę Expert Monitor – wyniosły 7,3 mln zł i były o 80 proc. niższe niż rok wcześniej, w tym roku spodziewamy się, że będą one znacznie wyższe, bo TFI – mogąc pochwalić się dobrymi wynikami – z pewnością (na różne sposoby) będą chciały zainteresować swoją ofertą potencjalnych klientów.

Z nagrodami oferowanymi przez instytucje finansowe jest jednak jeden szkopuł. Trzeba je traktować jako dodatek do oferty i uważać, by nie stały się głównym motywem podjęcia decyzji o wyborze danego produktu finansowego. Może się bowiem okazać, że skuszeni wizją nowego auta czy zagranicznej wycieczki, wybierzemy coś, co jest drogie, mało funkcjonalne i gorsze niż u konkurencji.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

Coraz więcej firm zatrudnia freelancerów. Przedsiębiorcy opowiadają dlaczego

Czy firmy wolą teraz zatrudniać freelancerów niż pracowników na etat? Jakie są zalety takiego modelu współpracy? 

Lavard - kara UOKiK na ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Firmy wprowadzały w błąd konsumentów kupujących odzież

UOKiK wymierzył kary finansowe na przedsiębiorstwa odzieżowe: Polskie Sklepy Odzieżowe (Lavard) - ponad 3,8 mln zł, Lord - ponad 213 tys. zł. Konsumenci byli wprowadzani w błąd przez nieprawdziwe informacje o składzie ubrań. Zafałszowanie składu ubrań potwierdziły kontrole Inspekcji Handlowej i badania w laboratorium UOKiK.

REKLAMA

Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

"DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

"Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

REKLAMA

Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

REKLAMA