| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Jak są rozpatrywane sprawy konsumenckie

Jak są rozpatrywane sprawy konsumenckie

Większość spraw konsumenckich będzie rozstrzygana w trybie postępowania uproszczonego. Sprawy, które kwalifikują się do tego trybą mogą być również czasami rozpatrywane w postępowaniu nakazowym.

Postępowania uproszczone jest to rodzaj postępowania odrębnego w sprawach cywilnych, które przeznaczone jest do rozpatrywania spraw drobnych. W takiej sytuacji powód nie będzie skazany na postępowaniu według długiej i często skomplikowanej procedury. Zamiast tego korzysta z postępowania, które jest szybkie, odformalizowane i pozbawione zbędnych komplikacji.

W określonych sytuacjach sprawy z postępowania uproszczonego mogą być również rozpatrywane w postępowaniu nakazowym. Znacząco obniży to koszty, jak również jeszcze bardziej skróci procedurę. Pamiętać trzeba jednak, że nie każda sprawa, która kwalifikuje się do procedury uproszczonej będzie mogła być rozpatrywana w trybie nakazowym.

Zgodnie z art. 5051 Kodeksu postępowania cywilnego znajduje ono zastosowanie w sprawach o roszczenia wynikające z umów, jeżeli wartość przedmiotu sporu przekracza 10 tys. zł. Będzie również ono właściwe w sprawach o roszczenia wynikające z gwarancji, rękojmi lub z niezgodności towaru z umową jeżeli wartość przedmiotu umowy nie przekracza tej kwoty.

Więcej: Wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kamil Polak

Ekspert

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »