| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Jak są rozpatrywane sprawy konsumenckie

Jak są rozpatrywane sprawy konsumenckie

Większość spraw konsumenckich będzie rozstrzygana w trybie postępowania uproszczonego. Sprawy, które kwalifikują się do tego trybą mogą być również czasami rozpatrywane w postępowaniu nakazowym.

Postępowania uproszczone jest to rodzaj postępowania odrębnego w sprawach cywilnych, które przeznaczone jest do rozpatrywania spraw drobnych. W takiej sytuacji powód nie będzie skazany na postępowaniu według długiej i często skomplikowanej procedury. Zamiast tego korzysta z postępowania, które jest szybkie, odformalizowane i pozbawione zbędnych komplikacji.

W określonych sytuacjach sprawy z postępowania uproszczonego mogą być również rozpatrywane w postępowaniu nakazowym. Znacząco obniży to koszty, jak również jeszcze bardziej skróci procedurę. Pamiętać trzeba jednak, że nie każda sprawa, która kwalifikuje się do procedury uproszczonej będzie mogła być rozpatrywana w trybie nakazowym.

Zgodnie z art. 5051 Kodeksu postępowania cywilnego znajduje ono zastosowanie w sprawach o roszczenia wynikające z umów, jeżeli wartość przedmiotu sporu przekracza 10 tys. zł. Będzie również ono właściwe w sprawach o roszczenia wynikające z gwarancji, rękojmi lub z niezgodności towaru z umową jeżeli wartość przedmiotu umowy nie przekracza tej kwoty.

Więcej: Wieszjak.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krajowa Izba Doradców Podatkowych

Samorząd zawodowy doradców podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK