| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > MG: EXPO 2010 to wielka szansa na promocję Polski

MG: EXPO 2010 to wielka szansa na promocję Polski

- Pawilon Polski na EXPO 2010 będzie jednym z największych przedsięwzięciem promujących nasz kraj. Szansa na promocję Polski na taką skalę nie zdarzy się w ciągu najbliższych lat – powiedział wiceminister gospodarki Rafał Baniak podczas konferencji dotyczącej przygotowań Polski do Światowej Wystawy EXPO w Szanghaju.

Polska jako nowoczesny kraj pogodnych ludzi, którzy tworzą jego siłę i wartość – taki wizerunek naszego kraju przedstawią organizatorzy polskiej wystawy w Szanghaju. Właśnie dlatego jednym z głównych haseł eksponowanych w polskim pawilonie będzie „Polska się uśmiecha”.

- Wystawa Expo w Szanghaju jest okazją do zaprezentowania walorów naszego kraju oraz doskonałą płaszczyzną dla pogłębienia wymiany kulturalnej i handlowej z Chinami – zauważył wiceminister Rafał Baniak. Podkreślił ponadto, że współpraca z najludniejszym krajem świata to szansa na wielki sukces gospodarczy. – Mamy niepowtarzalną okazję, by miedzy majem a październikiem 2010 roku przedstawić Chińczykom nowe pomysły na współpracę z Polską – podsumował.

Wiceminister Baniak zwrócił uwagę, że udział w EXPO zakłada również szereg działań towarzyszących, w postaci misji politycznych, kulturalnych i gospodarczych.

- Promocja Polski nie zacznie się ani nie skończy wraz z otwarciem wystawy. Zaplanowany jest dwuletni cykl wydarzeń, które będą towarzyszyć ekspozycji na światowych targach – zapewnił.

Prezes PAIiIZ przypomniał o głównych hasłach promujących Sekcję Polską – Podczas Światowej Wystawy w Szanghaju pokażemy nasze młode, dynamiczne oblicze bez folkloru, staropolskiego chleba, czy Puszczy Białowieskiej – powiedział. - Zaprezentujemy się jako kraj europejski, nowoczesny i przyjazny, a także jako potencjalny partner gospodarczy – dodał.

Tematem przewodnim wystawy w Szanghaju jest hasło „Lepsze miasto, lepsze życie”. Nasz kraj zostanie pokazany przez pryzmat ambitnych kreatywnych ludzi, którzy stworzyli w polskich miastach warunki do lepszego życia, łącząc poszanowanie historii i tradycji z wyzwaniami, jakie niesie przyszłość. Organizatorzy szacują, że wystawę, która potrwa od 1 maja do 31 października, zwiedzi nawet 70 mln osób.

W konferencji zorganizowanej przez PAIiIZ wzięli ponadto udział: Bożena Lublińska-Kasprzak, prezes PARP, Marek Kłoczko, Sekretarz Generalny KIG oraz współorganizatorzy polskiej ekspozycji, w tym autor wewnętrznej scenografii – Borys Kudlicka.

MG/IN

Zobacz także: ABC firmy Wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Dr Katarzyna Pawłowska

Doradca Podatkowy (nr wpisu 11638)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »