| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Fundusze promocji produktów rolnych zgromadziły 11,5 mln zł

Fundusze promocji produktów rolnych zgromadziły 11,5 mln zł

Minister rolnictwa i rozwoju wsi powołał członków komisji zarządzających funduszy promocji produktów rolno – spożywczych, wyłonionych w trybie naboru uzupełniającego, które po I kwartale funkcjonowania zgromadziły około 11,5 mln zł.

Zgodnie z ustawą z dnia 22 maja 2009 r., o funduszach promocji produktów rolno-spożywczych (Dz. U. Nr 97, poz. 799) głównym celem funduszy promocji jest wspieranie marketingu, wzrostu spożycia i promocji produktów rolno – spożywczych. Po I kwartale funkcjonowania funduszy promocji, ustawa pozwoliła na zgromadzenie około 11,5 mln zł.

Ustawa jest odpowiedzią na postulaty branż, których reprezentanci wystąpili do ministra rolnictwa i rozwoju wsi z wnioskiem o podjęcie działań mających na celu stworzenie mechanizmu zapewniającego skuteczną promocję branżową, której celem byłby wzrost sprzedaży polskich produktów rolnych, a w konsekwencji zdobycie trwałych rynków zbytu, poprawa jakości produkowanych wyrobów oraz integracja branżowa.

Na podstawie ww. ustawy stworzono następujące fundusze: Fundusz Promocji Mleka, Fundusz Promocji Mięsa Wieprzowego, Fundusz Promocji Mięsa Wołowego, Fundusz Promocji Mięsa Końskiego, Fundusz Promocji Mięsa Owczego, Fundusz Promocji Ziarna Zbóż i Przetworów Zbożowych, Fundusz Promocji Owoców i Warzyw, Fundusz Promocji Mięsa Drobiowego oraz Fundusz Promocji Ryb.

MRiRW/IN

Zobacz także: ABC firmy Wieszjak.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agata Kowalska

Radca Prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »