| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Sprzedaż mieszkania zajmuje grubo ponad 4 miesiące

Sprzedaż mieszkania zajmuje grubo ponad 4 miesiące

W grudniu sprzedaż mieszkania, licząc od wprowadzenia oferty do momentu podpisania umowy przedwstępnej, zajmowała średnio 75 dni. To więcej niż w połowie roku, gdy kształtowała się na poziomie nieci poniżej 60 dni, ale za to mniej niż w październiku.

Znacznie więcej czasu zajmuje sprzedaż licząc do finalnej umowy – informuje Home Broker, firma działająca na rynku nieruchomosci. W grudniu było to średnio 134 dni, czyli ponad cztery miesiące.

Niestety w tym zakresie sytuacja na rynku w 2009 roku pogarszała się z miesiąca na miesiąc. Zestawiając różnicę między czasem od wprowadzenia oferty do umowy finalnej a czasem od wprowadzenia oferty do umowy przedwstępnej można ocenić, że uzyskanie kredytu hipotecznego zajmuje średnio 45 dni, czyli półtora miesiąca.

Im droższe mieszkanie, tym jego sprzedaż trwa dłużej. Szczególnie jest to widoczne w przypadku mieszkań o wartości przewyższającej 600 tys. zł, których sprzedaż, licząc od wprowadzenia oferty do czasu podpisania finalnej umowy, trwa o 2,5 miesiąca dłużej niż mieszkań o wartości do 200 tys. zł. W sumie sprzedaż tego pierwszego zajmuje prawie pół roku.

W tym roku powinna wyhamować tendencja wzrostowa w zakresie długości procesu sprzedaży. W ocenie Home Broker, czas od momentu wprowadzenia oferty do sprzedaży do zawarcia umowy finalnej powinien zostać skrócony do ok. 110 dni z obecnych 143 dni. Będzie to m.in. efektem bardziej otwartego podejścia banków do kredytowania zakupu nieruchomości.

Home Broker/IN

Zobacz także: Mieszkanie.wieszjak.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Robert Reinfuss

Doradca biznesowy w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, praktyk zarządzania oraz autor licznych publikacji. Specjalizuje się strategicznym HR, systemach zarządzania, technikach podnoszenia efektywności pracy i polityce wynagrodzeniowej Dyrektor Personalny Roku 1999 Autor książek o zarządzaniu: „Rynek celów. Zwrot z inwestycji w HR” wyd. 2012 oraz „MBO prosta skuteczna technika zarządzania Twoja firmą” wyd. 2009 – jedynego podręcznika poświęconego technikom zarządzania przez cele w j. polskim Autor metody zarządzania Market of Objectives™ oraz metodologii pomiaru rentowności ValueView™ Ukończył socjologię na Uniwersytecie Jagiellońskim i Oxford University oraz Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD) w Wielkiej Brytanii

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK