| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Instrumenty podatkowe nie przyczyniają się do poprawy nastroju biznesowego

Instrumenty podatkowe nie przyczyniają się do poprawy nastroju biznesowego

– Polska jest nadal najbardziej optymistycznie nastawionym krajem w Europie Środkowej. Ponad 74 proc. kadry kierowniczej uważa, że kondycja polskiej gospodarki poprawi się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Mimo to krytycznie zostały ocenione polskie podatkowe instrumenty wsparcia firm – wynika z badania optymizmu biznesowego wśród przedstawicieli największych firm regionu Europy Środkowej przeprowadzonego przez firmę Deloitte w ramach drugiej edycji Deloitte Business Sentiment Index (DBSI).

Aż 60 proc. przedsiębiorców nie bierze ich pod uwagę przy podejmowaniu biznesowych decyzji o rozpoczęciu inwestycji. W najgorszym nastroju są przedsiębiorstwa w Chorwacji, większość tamtejszych respondentów uważa, że sytuacja ekonomiczna pogorszy się.

Druga edycja Deloitte Business Sentiment Index wskazuje na utrwalenie trendów zasygnalizowanych we wrześniowym badaniu.

- Polska wciąż wyróżnia się pozytywnie na tle regionu Europy Środkowej. Następuje znacząca poprawa oczekiwań inwestycyjnych. Poprawiają się także nastroje firm z przewagą kapitału zagranicznego. Pogorszyły się natomiast perspektywy na rynku pracy, co z jednej strony podniesie wskaźnik bezrobocia, ale z drugiej oznacza, że odbudowa wzrostu gospodarczego i poprawa wyników finansowych firm będzie odbywać się poprzez wzrost wydajności pracy - mówi Rafał Antczak, wiceprezes Deloitte Business Consulting.

Ekspert podkreśla, że jeżeli firmy zaczną inwestycje nie związane ze środkami unijnymi, możliwa jest odbudowa zatrudnienia w drugiej połowie 2010 roku i osiągnięcie dynamiki PKB na poziomie 2,5 proc. w całym 2010 roku.

Do poprawy polskich nastrojów biznesowych nie przyczyniają się dostępne instrumenty podatkowe. Jedynie dla 40 proc. dużych polskich przedsiębiorców są one ważnym elementem przy podejmowaniu biznesowej decyzji o rozpoczęciu inwestycji.

Deloitte/IN 

Zobacz także: Podatki.wieszjak.pl  

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Green Drive

To kampania społeczna realizowana przez Fundację Trans.org (www.trans.org). Głównym celem akcji jest pokazanie firmom transportowym w Europie najlepszych sposobów na zmniejszenie wydatków na paliwo.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »