| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Nieuczciwe praktyki w Internecie

Nieuczciwe praktyki w Internecie

Pozbycie się szpiegowskich plików jest trudne. Przestępcy internetowi posługują się nimi, aby kraść dane zamieszczane na portalach społecznościowych. Zdobyte informacje wykorzystują do wysyłania sprofilowanych reklam.

Gromadzenie danych osobowych dla celów marketingowych bez uzyskania wcześniejszej zgody użytkownika oraz udostępnianie ich podmiotom, które wysyłają odpowiednio dobrane reklamy (tzw. reklamy behawioralne) to tylko przykłady zagrożeń czyhających na nieroztropnych internautów.

– Reklama behawioralna polega na emisji do użytkowników odpowiednio dobranych reklam, które selekcjonowane są na podstawie dotychczasowych zachowań danego internauty – tłumaczy Ewa Kurowska-Tober, radca prawny z kancelarii Linklaters.

Reklamodawcy wiedzą, co najbardziej interesuje internautów, gdyż na ich komputerach instalowane są szpiegowskie pliki cookies.

Więcej: Oszuści śledzą internautów i wysyłają niechciane reklamy

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Radzisław

radca prawny, ekspert w zakresie ubezpieczeń społecznych; wieloletni pracownik Centrali ZUS, autor i współautor poradników oraz wyjaśnień przepisów kierowanych do jednostek terenowych ZUS; trener z ponad 15-letnim doświadczeniem w szkoleniu służb kadrowo-płacowych oraz kadry zarządzającej z zakresu ubezpieczeń społecznych; autor artykułów i porad w czasopismach branżowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK