| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Polskie firmy nie doceniają Internetu

Polskie firmy nie doceniają Internetu

Strona internetowa jest niezastąpioną wizytówką każdej firmy, jednak w Polsce zaledwie połowa przedsiębiorstw postawiła na prezentację spółki w sieci.

Z badania MillwardBrown SMG/KRC przeprowadzonego na zlecenie Google Polska wynika, że tylko 47 proc. firm ma własną stronę WWW. Tym badaniem zostały objęte małe i średnie przedsiębiorstwa zatrudniające od jednego pracownika do 250.

Obecnie z sieci korzysta ponad 80 proc. polskich firm. Trochę mniej, bo 71 proc. z nich wykorzystuje pocztę elektroniczną w celach służbowych. Z kolei zaledwie 47 proc. firm ma własną stronę internetowej. A to oznacza, że połowa przedsiębiorstw nie istnieje w Internecie.

Ponadto firmy, które nie mają własnych stron wcale nie speszą się do jej stworzenia – aż 66 proc. z nich nie planuje stworzenia strony WWW w ciągu najbliższego roku.

Biznesmeni nie wykorzystują możliwości sieci do zdobywania klientów. Badania pokazują, że tylko 18 proc. firm ma swój sklep internetowy. Mimo to małe i średnie firmy nie zapominają o reklamie. Z analizy wynika, że 74 proc. przedsiębiorców deklaruje, że z niej korzysta. Jaką formę reklamy wybiera?

Najczęściej wymieniają marketing szeptany – 93 proc., drukowane książki teleadresowe – 69 proc., a także reklamę internetową – 63 proc. Przy czym blisko 43 proc. firm uznaje, że reklama w sieci oznacza posiadanie własnej strony WWW.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Witold Modzelewski Radca Prawny

Kancelaria prawnopodatkowa w grupie Instytutu Studiów Podatkowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »