REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Telezakupy 2.0 z użyciem internetu

Telezakupy 2.0: internetowe światło handlu
Telezakupy 2.0: internetowe światło handlu

REKLAMA

REKLAMA

Gdy połączyć to, co internauci kochają najbardziej, czyli wideo i zakupy, otrzymamy przepis na sprzedażowy sukces. 

Internetowy bazar 

Chodziliśmy do pracy, robiliśmy zakupy w sklepach stacjonarnych, zaczęliśmy pracować przez internet i tam też rozkwitł handel online. Jednak nasze zamiłowanie do oglądania towaru przed zakupem nie osłabło, dlatego rosnącą popularnością cieszy liveshopping, który stara się przywrócić interakcję i atmosferę tradycyjnych straganów.

REKLAMA

A jak to wygląda cały proces w praktyce? Użytkownicy, którzy oglądają transmisję, mogą tego samego dnia kupować wybrane produkty w promocjach ogłaszanych przez prowadzących. Przy tej okazji często wykorzystuje się kody rabatowe, które są aktywne zaledwie przez kilka godzin.

Boom na wideozakupy 

REKLAMA

Jak wynika z globalnych danych zebranych przez firmę analityczną Report Linker zainteresowanie tą formą zakupów wystrzeliło. Zgodnie z ich najnowszym raportem globalna wartość rynku handlu wideo wyniosła w 2022 r. 526,72 mld USD. Prognozy wskazują, że zaledwie 6 lat później ma osiągnąć 2,79 bln USD. Oznacza to blisko pięciokrotny przyrost (498%).

W podobnym tonie wypowiadają się eksperci firmy konsultingowej McKinsey, którzy przewidują, że za 3 lata aż 20% całej sprzedaży e-commerce będzie pochodzić ze „sprzedaży na żywo”, która przeżywa właśnie swój renesans. Wszystko dzięki rozwojowi technologii i nowym trendom zakupowym – uważają eksperci. 

REKLAMA

Co więcej, dane zebrane przez polską markę pokazują, że współczynnik konwersji jest nawet o 5-10 razy większy niż wynosi średnia w branży. Podczas ostatniej zrealizowanej akcji liveshoppingowej, efekty były lepsze niż przy wykorzystaniu jakiejkolwiek innej formy promocji – przychód był o około 80% większy niż przeciętnie tego miesiąca.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

– Połączenie możliwości, jakie daje ta forma promocji z technologią, skutkuje nieprzeciętnymi rezultatami – zwraca uwagę Grzegorz Przemieniecki, Brand Manager Komputronik – Streaming wideo w wysokiej jakości, interakcja z odbiorcami w czasie rzeczywistym i brak konieczności wychodzenia z domu sprawiają, że klienci coraz chętniej śledzą wielogodzinne show. Dzięki prezentacji na żywo mogą oni dokładnie zapoznać się z produktem, jeszcze zanim on do nich trafi, nie kupują więc tzw. “kota w worku”, a to zdecydowana przewaga nad zakupami online w tradycyjnej formie – dodaje ekspert, odpowiedzialny za organizację wydarzenia.

Chińska moda w Polsce 

O sile oddziaływania tej metody przekonano się w Chinach, gdzie liveshopping stał się jednym z najważniejszych kanałów sprzedaży online. Zjawisko to rozlało się na prawie wszystkie segmenty rynku, od mody i kosmetyków po produkty spożywcze, a także poza granice Państwa Środka.

Choć LiveShopping nie jest jeszcze tak popularny w Polsce jak w Chinach, zaczyna zdobywać coraz więcej zwolenników. Według raportu firmy badawczej Gemius, około 11% Polaków korzystało z zakupów na żywo, a 21% zadeklarowało chęć skorzystania z tej formy zakupów w przyszłości. 

- Liveshopping umożliwia firmom docieranie do wcześniej nieosiągalnych segmentów rynku, a także budowanie silniejszych, bardziej osobistych relacji z konsumentami, a to ogromny potencjał dla marek. Drugim z kluczowych aspektów tej formy sprzedaży jest jego dynamizm. W tych dniach zawsze odnotowujemy rekordy w ruchu na stronie. Natychmiastowe oferty, promocje i konkursy dodają elementu niespodzianki i ekscytacji, który przyciąga widzów i zwiększa ich zaangażowanie – podsumowuje Wojciech Buczkowski.

Wykorzystując tę formę promocji wszystkie firmy handlowe, niezależnie od wielkości, mają szansę na skierowanie oferty do precyzyjnie wybranej grupy odbiorców. Dziś dzięki wykorzystaniu danych i wsparciu sztucznej inteligencji. Te cechy wskazują, że sprzedaż na żywo ma olbrzymi potencjał, aby stać się jednym z dominujących modeli zakupowych w najbliższej przyszłości.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Źródło zewnętrzne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
GUS: Wzrósł indeks kosztów zatrudnienia. Czy wzrost kosztów pracy może być barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej?

GUS podał, że w IV kwartale 2023 r. indeks kosztów zatrudnienia wzrósł o 1,9 proc. kdk i 12,8 proc. rdr. Mimo to zmniejszył się udział firm sygnalizujących, że wzrost kosztów pracy lub presji płacowej może być w najbliższym półroczu barierą w prowadzeniu działalności gospodarczej.

Biznesowy sukces na rynku zdrowia? Sprawdź, jak się wyróżnić

W Polsce obserwujemy rosnącą liczbę firm, które specjalizują się w usługach związanych ze zdrowiem, urodą i branżą wellness. Właściciele starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i jednocześnie wyróżnić na rynku. Jak z sukcesami prowadzić biznes w branży medycznej? Jest kilka sposobów. 

Wakacje składkowe. Dla kogo i jak z nich skorzystać?

Sejmowe komisje gospodarki i polityki społecznej wprowadziły poprawki redakcyjne i doprecyzowujące do projektu ustawy. Projekt ten ma na celu umożliwić przedsiębiorcom tzw. "wakacje składkowe", czyli przerwę od płacenia składek ZUS.

Czego najbardziej boją się przedsiębiorcy prowadzący małe biznesy? [BADANIE]

Czego najbardziej boją się małe firmy? Rosnących kosztów prowadzenia działalności i nierzetelnych kontrahentów. A czego najmniej? Najnowsze badanie UCE RESEARCH przynosi odpowiedzi. 

REKLAMA

AI nie zabierze ci pracy, zrobi to człowiek, który potrafi z niej korzystać

Jak to jest z tą sztuczną inteligencją? Zabierze pracę czy nie? Analitycy z firmy doradczej IDC twierdzą, że jednym z głównych powodów sięgania po AI przez firmy jest potrzeba zasypania deficytu na rynku pracy.

Niewypłacalność przedsiębiorstw. Od początku roku codziennie upada średnio 18 firm

W pierwszym kwartale 2023 r. niewypłacalność ogłosiło 1635 firm. To o 31% więcej niż w tym okresie w ubiegłym roku i 35% wszystkich niewypłacalności ogłoszonych w 2023 r. Tak wynika z raportu przygotowanego przez ekonomistów z firmy Coface.  

Rosnące płace i spadająca inflacja nic nie zmieniają: klienci patrzą na ceny i kupują więcej gdy widzą okazję

Trudne ostatnie miesiące i zmiany w nawykach konsumentów pozostają trudne do odwrócenia. W okresie wysokiej inflacji Polacy nauczyli się kupować wyszukując promocje i okazje cenowe. Teraz gdy inflacja spadła, a na dodatek rosną wynagrodzenia i klienci mogą sobie pozwolić na więcej, nawyk szukania niskich cen pozostał.

Ustawa o kryptoaktywach już w 2024 roku. KNF nadzorcą rynku kryptowalut. 4,5 tys. EUR za zezwolenie na obrót walutami wirtualnymi

Od końca 2024 roku Polska wprowadzi w życie przepisy dotyczące rynku kryptowalut, które dadzą Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) szereg nowych praw w zakresie kontroli rynku cyfrowych aktywów. Za sprawą konieczności dostosowania polskiego prawa do przegłosowanych w 2023 europejskich przepisów, firmy kryptowalutowe będą musiały raportować teraz bezpośrednio do regulatora, a ten zyskał możliwość nakładanie na nie kar grzywny. Co więcej, KNF będzie mógł zamrozić Twoje kryptowaluty albo nawet nakazać ich sprzedaż.

REKLAMA

KAS: Nowe funkcjonalności konta organizacji w e-Urzędzie Skarbowym

Spółki, fundacje i stowarzyszenia nie muszą już upoważniać pełnomocników do składania deklaracji drogą elektroniczną, aby rozliczać się elektronicznie. Krajowa Administracja Skarbowa wprowadziła nowe funkcjonalności konta organizacji w e-US.

Sztuczna inteligencja będzie dyktować ceny?

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest coraz chętniej, sięgają po nią także handlowcy. Jak detaliści mogą zwiększyć zyski dzięki sztucznej inteligencji? Coraz więcej z nich wykorzystuje AI do kalkulacji cen. 

REKLAMA