| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > CBOS: ZUS na czwórkę

CBOS: ZUS na czwórkę

Zmniejszył się odsetek osób niezadowolonych z ZUS. Polacy lepiej oceniają Zakład Ubezpieczeń Społecznych niż 5 lat temu - wynika z badań przeprowadzonych przez CBOS w ramach projektu "Polak w urzędzie".

"Zaangażowaniem, poświęcaniem czasu i uwagi interesantom wyróżniają się na tle innych urzędów pracownicy ZUS"  -  to jeden z cytatów, jaki znalazł się w najnowszym raporcie CBOS z badania "Polak w urzędzie". Obsługa w ZUS została oceniona przez Polaków na mocną "czwórkę", w rankingu urzędów ZUS nieznacznie ustąpił tylko starostwom powiatowym.

CBOS powtórzył badanie sprzed 5 lat, kiedy po raz pierwszy zapytał Polaków o ich doświadczenia z urzędami.  Wyniki uzyskane w 2007 roku są podobne do tegorocznych - piszą autorzy badania.  Z jednym wyjątkiem: Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Tu wzrost pozytywnych ocen jest bardzo widoczny.

Polecamy: Składki ZUS pracodawcy i pracownika w 2013 roku

O ile przez pięcioma laty na główne pytanie w ankiecie: "Czy był(a) Pan(i) zadowolony(a) ze sposobu załatwienia sprawy w urzędzie?" odpowiedzi "tak, sprawa została załatwiona od ręki" udzieliło  33 proc. klientów ZUS, o tyle w 2012 roku wskaźnik ten wzrósł do 53 proc.

Równocześnie zmniejszył się odsetek osób niezadowolonych z obsługi w ZUS. W 2007 roku 22 proc. badanych przyznało, że wprawdzie udało się załatwić sprawę, ale było to bardzo uciążliwe. W 2012 roku odsetek takich odpowiedzi spadł o 10 punktów procentowych, do 12 proc.

Polecamy: Składki ZUS 2013

W skali od 1 do 5, gdzie "1" oznacza ocenę zdecydowanie negatywną, ZUS został oceniony na 4,1, nieznacznie tylko ustępując starostwom powiatowym.

- To badanie potwierdza, że ZUS zmierza we właściwym kierunku. Wdrożona w 2010 strategia przekształceń ZUS, której celem jest realizacja modelu zorientowanej na klienta, a zarazem dbającej o publiczny grosz instytucji,  przynosi wymierne efekty - komentuje wynik badania CBOS prezes ZUS Zbigniew Derdziuk.

Wzrost satysfakcji klientów widoczny jest także w prowadzonych od dwóch lat na zlecenie ZUS, współfinansowanych przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, badaniach pracowni MillwardBrown SMG/KRC. I tak np. ze zrealizowanego właśnie czwartego etapu badań wynika, że wyraźnie wzrosło zadowolenie z obsługi w ZUS wśród przedsiębiorców.

Źródło: zus.gov.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Bożena Radzikowska

Dyplomowany konsultant feng shui

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »