Konkurs, organizowany od 2003 r. przez Business Centre Club we współpracy z Ministerstwem Finansów, promuje wysokie standardy obsługi klienta przez urzędy skarbowe oraz tworzenie relacji zaufania i profesjonalizmu między administracją podatkową a przedsiębiorcami.
W ramach konkursu urzędy skarbowe w całym kraju są oceniane przez przedsiębiorców na podstawie specjalnie przygotowanej ankiety. Badana jest m.in. jakość obsługi podatnika, łatwość komunikacji oraz kompetencje pracowników.
reklama
reklama
– W ostatnich kilku latach zachodzą duże zmiany w sposobie realizacji zadań przez urzędy skarbowe, ale przede wszystkim rośnie świadomość urzędników na temat istoty działania aparatu skarbowego jako świadczącego profesjonalne usługi dla obywateli w obszarze poboru podatków – powiedział podczas finałowej gali podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów Andrzej Parafianowicz. – Zdobywane coraz liczniej nagrody dla urzędów skarbowych przyjaznych przedsiębiorcy potwierdzają pozytywną ocenę tych zmian – dodał wiceminister.
Polecamy: serwis Podatki osobiste
Polecamy: serwis Urząd skarbowy
Konsekwentne wdrażanie polityki urzędu przyjaznego wobec podatnika wynika z dążenia polskiej administracji podatkowej do przekształcania się w administrację nowoczesną i profesjonalną. Dlatego przyznawane wyróżnienia są traktowane jako wyraz uznania przedsiębiorców dla jakości pracy urzędów oraz umiejętności i kompetencji pracowników administracji podatkowej.
Dodatkowo dostarczają wiedzę o funkcjonowaniu urzędów i mogą stanowić przykład do naśladowania dla innych jednostek administracji rządowej.
Laureaci X-tej edycji konkursu Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy-2012
- 9 urzędów otrzymało to wyróżnienie po raz pierwszy,
- 4 urzędy: US w Łukowie, US w Ostrołęce, US Warszawa-Wola oraz Pierwszy US w Białymstoku otrzymały wyróżnienie po raz 10-y.