| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Polak nie lubi przedsiębiorcy

Polak nie lubi przedsiębiorcy

Polacy niewiele wiedzą o znaczeniu przedsiębiorców dla gospodarki. Większość Polaków nie wie, że przedsiębiorcy zatrudniają ponad połowę poszukujących pracy oraz, że generują większą część PKB - wynika z badania GfK Polonia.

Połowa Polaków nie wie

61 proc. Polaków jest przekonanych, że przedsiębiorcy nie wytwarzają większości dochodu naszego kraju, a 62 proc. uważa, że nie dają zatrudnienia większości z nas - wynika z badania, które na zlecenie PKPP Lewiatan zrealizował instytut GfK Polonia.

Na pytanie, czy polscy przedsiębiorcy wytwarzają większość dochodu naszego kraju tylko 28 proc. respondentów odpowiedziało zdecydowanie tak lub raczej tak, 61 proc. zdecydowanie nie lub raczej nie, a 11 proc. nie wiem.

Tylko 33 proc. respondentów, na pytanie czy polscy przedsiębiorcy dają zatrudnienie większości Polaków, stwierdziło zdecydowanie tak lub raczej tak, a aż 62 proc. zdecydowanie nie lub raczej nie. 5 proc. odpowiedziało nie wiem.

Przedsiębiorca nie pracuje

"Wiedza o tym co jest źródłem dochodu wytwarzanego w każdej, nie tylko polskiej, gospodarce, jest jak widać dość nikła. Dlatego warto przy każdej okazji informować, że ponad 70 proc. PKB (w 2009 r. - 72,3 proc) wytworzona była przez przedsiębiorstwa. Pozostałe 27-28 proc. wypracowały inne podmioty, a także pochodziło z cła i podatków.

Przedsiębiorstwa zatrudniają także prawie 70 proc. osób pracujących w gospodarce narodowej (nie uwzględniając zatrudnienia w jednostkach budżetowych obrony narodowej i bezpieczeństwa publicznego, bo te dane nie są dostępne). Bez firm nie ma dochodu narodowego, nie ma miejsc pracy, nie ma dochodów obywateli. Bo, żeby zatrudniać w sektorze publicznym, potrzebne są wpływy do budżetu z podatków, których nie byłoby, gdyby nie firmy i zatrudnieni w nich pracownicy" - mówi Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

Badanie na ogólnopolskiej reprezentatywnej grupie 2000 osób, w wieku 15 + przeprowadził instytut GfK Polonia na zlecenie PKPP Lewiatan. Badanie odbyło się w dwóch falach, w drugiej połowie stycznia br. Wykorzystano wywiady bezpośrednie w domach respondentów.

Źródło: PKPP Lewiatan

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Paweł Wiśniewski

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »