| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Konsumenci lekceważą kryzys?

Konsumenci lekceważą kryzys?

Niestabilna sytuacja gospodarcza w USA oraz niektórych państwach Europy Zachodniej nie przełożyła się na gwałtowne osłabienie nastrojów zakupowych polskich konsumentów. W sierpniu br. odnotowano niewielkie pogorszenie nastrojów konsumenckich w stosunku do poprzedniego miesiąca - podał GUS.

„Zawirowania na rynkach finansowych, czy spadek tempa wzrostu gospodarczego w krajach europejskich, w drugim kwartale, nie miały większego wpływu na nastroje konsumentów. Dalej deklarują oni, że będą wydawali tyle, co do tej pory" - ocenia dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek, główna ekonomistka PKPP Lewiatan.

„Co prawda więcej gospodarstw domowych niż w ostatnich trzech miesiącach uważa, że ich sytuacja się pogorszy w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a prawie 15 proc. więcej jest przekonanych, że pogorszy się też kondycja gospodarki, to jednak nie zmienił się odsetek gospodarstw, które deklarują konieczność oszczędzania, co jest niezmiernie ważne z punktu widzenia decyzji konsumpcyjnych. Obawiając się wzrostu bezrobocia badani deklarują jednocześnie, że będzie to miało relatywnie niewielki wpływ na ich osobistą sytuację finansową. To dobrze rokuje konsumpcji w przyszłości, ponieważ najważniejsze z punktu widzenia wzrostu gospodarczego jest to, jak gospodarstwa domowe postrzegają swoją sytuację i jak może ona przełożyć się na ich skłonność do zakupów. Z tego punktu widzenia konsumpcja indywidualna będzie dalej najważniejszym motorem wzrostu PKB w drugiej połowie roku" - dodaje Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek.

Polecamy: Jak optymalizować koszty w małej firmie?

Źródło: PKPP Lewiatan

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Pruszyńska

Aplikantka radcowska w kancelarii e|n|w|c

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »