| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Przedsiębiorca i konsument w sądzie polubownym

Przedsiębiorca i konsument w sądzie polubownym

Świadomość społeczna o sposobach rozwiązywania sporów pomiędzy konsumentem, a przedsiębiorcą jest niewielka. 25% obywateli nigdy nie słyszało o instytucjach pomagających w rozstrzyganiu konfliktów.

Mediacja oraz sądownictwo polubowne to procedury umożliwiające rozstrzygnięcie nieporozumień pomiędzy przedsiębiorcą a konsumentem. Pozwalają szybko i tanio rozwiązać konflikt bez udziału sądu. Niestety, w Polsce możliwości te nie są w pełni wykorzystywane. Główną barierą jest niewielka świadomość społeczna.

Co czwarty obywatel* nigdy nie słyszał o instytucjach rozpatrujących spór pomiędzy firmami a słabszymi uczestnikami rynku. Często też przedsiębiorcy nie wyrażają zgody na poddanie się polubownemu załatwieniu nieporozumienia. Tymczasem, jak wynika z przeprowadzonych badań, 71 procent respondentów uważa, że firmy decydujące się na niezależne rozpatrzenie sprawy dobrze dbają o klientów*.

Dlatego też z okazji zbliżającego się Światowego Dnia Konsumenta, Urząd chce przypomnieć o pozasądowych formach rozstrzygania sporu. Mediatorzy oraz arbitrzy sądów polubownych opowiedzą jak wygląda procedura oraz zaprezentują najciekawsze przypadki ze swojej praktyki. Przedstawiciele administracji oraz biznesu zastanowią się z kolei nad możliwością udoskonalenia obecnie istniejących uregulowań prawnych.

Transmisja z debaty będzie dostępna 15 marca o godz. 10.00 na stronie www.uokik.gov.pl.

*Badanie „Kodeks Dobrych Praktyk”, zrealizowane na zlecenie UOKiK we wrześniu 2010 roku.

Polecamy: Czym są koncentracje i dlaczego są kontrolowane?

Źródło: UOKiK

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

ChinskiRaport.pl

Serwis umożliwiający weryfikację chińskich firm

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »