| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Stosujesz testy w swojej firmie? Według jakich standardów i czy masz uprawnienia?

Stosujesz testy w swojej firmie? Według jakich standardów i czy masz uprawnienia?

Instytut Rozwoju Biznesu, Pracownia Testów Psychologicznych PTP i Polska Fundacja Badań nad Zarządzaniem przeprowadziły badanie ankietowe na temat stosowania testów w polskich firmach, a w szczególności – jak są wybierane, przez kogo użytkowane, do czego służą. Wyniki badania będą zaprezentowane podczas wspólnej konferencji "Testy w biznesie. Standardy a praktyka", 11 marca 2011 roku w Centrum Konferencyjnym Instytutu w Serocku.

Konferencja zgromadzi twórców, wydawców i użytkowników testów, którzy – odnosząc się do wyników badania – przedstawią wzajemne oczekiwania zarówno jeśli chodzi o standardy stosowania testów, jak i wymagane kwalifikacje osób, które użytkują testy, a nie mają wykształcenia psychologicznego. Uczestnicy konferencji, zainteresowani udziałem w pracach na rzecz stworzenia polskich standardów normujących praktykę testowania, wejdą w skład grupy eksperckiej EFPA „EURO TEST – WO, która zainicjuje swoją działalność właśnie 11 marca. Opracowanie standardów będzie oczekiwanym i dużym krokiem naprzód w ułatwieniu dostępu do przeprowadzania testów dla niepsychologów, pracujących w działach HR, trenerów i coachów.

Polecamy serwis Zarządzanie

Testy i kwestionariusze psychologiczne to dziś codzienność w firmach. Z prostego powodu: ułatwiają podejmować decyzje o zatrudnieniu pracowników, oceniać ich, a także przygotowywać plany rozwojowo-szkoleniowe. Standardowe narzędzia HR, jak CV, wywiady i rozmowy, nawet AC/DC są niewystarczające. Testy psychologiczne pozwalają bowiem przeprowadzić wielowymiarową ocenę kompetencji i zdolności człowieka, lepiej „dopasować” go do kultury organizacji i wymogów kompetencyjnych na danym stanowisku, a w konsekwencji – zmniejszyć koszty organizacji związane z adaptacją nowych pracowników, ich awansem i rozwojem.

Pobierz formularz zgłoszeniowy

Patronem merytorycznym konferencji jest Polskie Towarzystwo Psychologiczne.

Patronami medialnymi są:

  •  mojafirma.infor.pl/biznes,
  •  Personel i Zarządzanie, 
  • Puls Biznesu,
  • Nowoczesna Firma,
  • HRNews.
reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Jan Bijas

Dyrektor Generalny Salomon Finance

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK