| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Pomoc de minimis na nowych zasadach w 2011r.

Pomoc de minimis na nowych zasadach w 2011r.

W 2011 roku przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z pomocy publicznej de minimis dla przedsięwzięć promocyjnych w krajach spoza UE, będą mogli to uczynić na preferencyjnych warunkach.

Decyzja MG jest odpowiedzią na deficyt obrotów handlowych Polski z krajami wschodnimi i pozaeuropejskimi (m.in. Rosją, Chinami, Japonią, USA, Republiką Korei, Argentyną, Indiami, Brazylią) oraz potrzebą dywersyfikacji geograficznej współpracy gospodarczo-handlowej. Aby wzmocnić promocję polskich firm na tych rynkach zostały wprowadzone preferencyjne warunki przy ocenie merytorycznej wniosków o udzielanie pomocy publicznej w formule de minimis.

Preferencje będą dotyczyć pomocy publicznej, przyznawanej w ramach trzech instrumentów wsparcia MG:

  • Branżowe projekty promocyjne - w ramach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację branżowych projektów promocyjnych w zakresie eksportu lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim.
  • Przedsięwzięcia w zakresie promocji wspierania eksportu - w ramach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację niektórych przedsięwzięć w zakresie eksportu lub sprzedaży na Jednolitym Rynku Europejskim.

Polecamy: Co to jest pomoc de minimis i kto może z niej sorzystać?

  • Działania wydawnicze promujące eksport lub sprzedaż na JRE - w ramach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 31 października 2007 r. w sprawie udzielania pomocy de minimis na realizację przedsięwzięć wydawniczych promujących eksport lub sprzedaż na Jednolitym Rynku Europejskim.

W przypadku pierwszego rozporządzenia, preferencje dotyczą miejsca realizacji projektów. W odniesieniu do dwóch pozostałych dokumentów są one związane z tematyką przedsięwzięć promocyjnych.

Źródło: MG

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Przemysław Dybała

Doradca podatkowy nr 11590

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »