| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > EXPO wypromowało Polskę wśród chińskich firm

EXPO wypromowało Polskę wśród chińskich firm

- Polski pawilon na EXPO 2010 odwiedziło blisko 8,3 mln osób z 73 mln wszystkich zwiedzających targi. – powiedział wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak. Wystawa trwała 180 dni. 19 listopada w Warszawie odbyła się konferencja prasowa z Huo Junduo piastującym funkcję komisarza generalnego EXPO 2010.

Zdaniem ministra gospodarki udział Polski w EXPO w Szanghaju przyczynił się do wzrostu zainteresowania chińskich inwestorów polskim rynkiem. - Wkrótce po zakończeniu wystawy w Polsce pojawiły się firmy chętnie lokujące swój kapitał w naszym kraju – poinformował wicepremier Pawlak. - M.in. firma Szanghaj Construction zaangażowała się w budowę polskich autostrad – dodał.

Huo Junduo, komisarz generalny światowej wystawy EXPO 2010 poinformował, że głównym celem jego wizyty w naszym kraju jest chęć pogratulowania sukcesu polskiego pawilonu na wystawie w Chinach. – Nagrodziliśmy polskich wystawców w Szanghaju srebrnym medalem za najbardziej kreatywną prezentację kraju na Światowej Wystawie EXPO 2010 – powiedział. – Jeszcze raz gratuluję organizatorom polskiego stoiska udanej promocji – dodał.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Komisarz Huo Junduo wyraził uznanie, że Polska na EXPO 2010 przygotowała ponad 100 wydarzeń promujących gospodarkę oraz kulturę kraju. Zwrócił także uwagę, że podczas 180 dni trwania wystawy polska delegacja spotykając się z organizacjami i stowarzyszeniami przedsiębiorców w Chinach, stworzyła podwaliny pod dalszą współpracę. – Jestem przekonany, że dzięki propagowaniu Polski na tak szeroką skalę oba kraje będą mogły jeszcze lepiej rozwijać obecne i nawiązywać nowe kontakty biznesowe – podkreślił.

Chiny są największym partnerem handlowym Polski w Azji pod względem wartości wymiany handlowej ogółem oraz wielkości importu. Według danych GUS, polski eksport do Chin w 2009 r. wzrósł o 21 proc., przekraczając 1 mld euro, a import spadł o 13 proc. i wyniósł 9,8 mld euro.

Źródło: MG

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Stefanowicz

Dyrektor Zespołu ds. Cła i Akcyzy w KPMG

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »