| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Internet miejscem rozwoju firm

Internet miejscem rozwoju firm

Ministerstwo Gospodarki zauważyło jak duże znaczenie ma dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw Internet. Korzyści wynikające z e-biznesu znacząco wpływają na rozwój gospodarki. 17 listopada w Warszawie odbyła się konferencja prasowa „Wprowadź się do Internetu – MG wspiera e-biznes”.

Wicepremier Pawlak podkreślił, że dynamika rynku informatycznego czwarty rok z rzędu była dwucyfrowa i wyniosła ponad 12 proc. - Menedżerowie 200 największych polskich firm branży IT dobrze oceniają sytuację sektora informatycznego i prognozują dalszy jego rozwój – dodał. Potwierdza to raport „Rynek IT w Polsce 2007-2010”, wydany przez firmę analityczną PMR.

Szef resortu gospodarki poinformował, że handel w Internecie to najszybciej rozwijający się kanał sprzedaży detalicznej w Polsce. – Według szacunków międzynarodowej firmy badawczej Euromonitor International w tym roku obroty e-sklepów wzrosną o ok. 18 proc. – zapowiedział wicepremier. - Jeśli dodamy do tego dynamicznie rosnące serwisy aukcyjne, cały rynek zakupów w sieci wart będzie już ponad 15 mld zł. – dodał.

Wicepremier Waldemar Pawlak zwrócił uwagę na korzyści, jakie z e-biznesu mogą mieć właściciele firm. - Dzięki aktywności w Internecie mali i średni przedsiębiorcy zyskują większe możliwości dotarcia do klientów. Ich działalność podnosi także konkurencyjność polskiej gospodarki na międzynarodowym rynku – zauważył wicepremier.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

Zdaniem wicepremiera Pawlaka potrzebne jest dalsze wsparcie e-biznesu i zachęcanie przedsiębiorców do większej aktywności w sieci. Minister gospodarki zaznaczył, że MG przyłącza się do inicjatyw informacyjno-edukacyjnych skierowanych do firm. - Od roku patronujemy akcji Internetowa Rewolucja, która jest wspólną inicjatywą Google, PKPP Lewiatan i home.pl - powiedział. – Dzięki niej już blisko 30 tys firm zarejestrowało adres internetowy za darmo, bezpłatnie stworzyło pierwszą stronę i korzysta ze szkoleń – dodał.

Artur Waliszewski, dyrektor Google Polska poinformował, że celem Internetowej Rewolucji jest propagowanie wśród przedsiębiorców zalet działalności w Internecie. – Rozpoczynamy właśnie objazdowy cykl warsztatów i szkoleń. Odwiedzimy największe miasta w Polsce oraz ponad 100 mniejszych miejscowości – zapowiedział dyrektor Waliszewski. – Każdy przedsiębiorca może przyłączyć się do naszej akcji – dodał.

Źródło:  MG

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Sienkiewicz, Jaroszewski, Zamroch – Radcowie Prawni Spółka Partnerska

Kancelaria oferuje kompleksową obsługę prawną przedsiębiorców, jak również pomoc dla klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »