| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Polski atut w świecie kryzysu

Polski atut w świecie kryzysu

„Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” to hasło, pod którym odbyła się konferencja poświęcona wdrażaniu programów zachęcajacych do inwestowania w Polsce. Konferencja odbyła się 1 października 2010 r. w Ministerstwie Gospodarki.

Wicepremier Waldemar Pawlak podkreślił, że dobra kondycja ekonomiczna Polski to w dużej mierze zasługa przedsiębiorców, którzy poradzili sobie ze światowym spowolnieniem. – Trudne doświadczenia 20 lat transformacji sprawiły, że polskie firmy są dużo bardziej elastyczne i łatwiej przystosowują się do zmian na międzynarodowych rynkach – wyjaśnił wiceszef rządu.

Agnieszka Buła-Kopańska, dyrektor Departamentu Instrumentów Wsparcia (DIW) MG poinformowała, że celem projektu 6.5.1. PO IG jest poprawa wizerunku polskiej gospodarki wśród partnerów międzynarodowych. – Chcemy to osiągnąć poprzez ułatwienie dostępu do informacji o warunkach prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce i za granicą, zachęcanie do inwestowania w naszym kraju i poza nim, a także przez wykreowanie polskich specjalności eksportowych – powiedział dyr. Buła-Kopańska. – Na działania te do 2015 r. przeznaczymy ponad 198 mln zł – dodała.

Polecamy: Jak założyć własną firmę

MG chce także zorganizować kilka dużych wydarzeń promocyjnych, m.in. zagranicznych targów i misji, które pomogą przedsiębiorcom w nawiązaniu kontaktów biznesowych z międzynarodowymi partnerami. – Planujemy także przeprowadzenie badań wizerunkowych w krajach, które będą priorytetowymi rynkami dla polskich wyrobów, czyli np. w Niemczech, Rosji, we Włoszech, Niderlandach, USA czy Chinach – wyjaśnił Igor Mitroczuk, naczelnik DIW.

Podczas konferencji przedstawiciele firm mieli okazję zapoznać się z praktycznymi informacjami, jak m.in. zasady udziału przedsiębiorców w programach promocji poddziałania 6.5.2, w tym warunki, tryb udzielania pomocy, procedura naboru wniosków i sposób ich wypełniania.

Źródło: MG

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

StukPuk.pl

Jesteśmy grupą młodych ludzi zdrowo stukniętych na punkcie materiałów budowlanych, którzy pewnego dnia wpadli na pomysł, aby pasję i doświadczenie przekuć w sukces.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »