| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Przedsiębiorcy częściej decydują się na arbitraż

Przedsiębiorcy częściej decydują się na arbitraż

Około 50% prawników uważa, że sądy polubowne są skuteczniejsze i bardziej wydajne niż sądy państwowe. Przedsiębiorcy stopniowo się do tego przekonują.

Do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej (KIG) wniesiono już w tym roku ponad 240 spraw. Taka liczba jest niemal równa ilości postępowań, jakie wpływały w poprzednich latach w ciągu wszystkich 12 miesięcy.

– Na wzrost zainteresowania przedsiębiorców arbitrażem z pewnością wpływa fakt, że coraz więcej ludzi biznesu uświadamia sobie atuty postępowania polubownego – mówi Andrzej Kalwas, przewodniczący Rady Arbitrażowej Sądu Arbitrażowego przy KIG.

Polecamy: Czy wyższy VAT będzie niekorzystny dla małych firm?

Dwa lata temu do Sądu Arbitrażowego przy KIG wniesiono 260 spraw, w 2009 roku liczba ta wzrosła do 352 sporów. Do końca lipca wpłynęło ich już 242, czyli niemal połowa sporów rozpatrywanych w latach ubiegłych. Także do Sądu Arbitrażowego przy PKPP Lewiatan z roku na rok trafia coraz więcej sporów.

Więcej: Arbitraż jest wciąż elitarny

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Joanna Kotzian

Absolwentka Filologii polskiej na Uniwersytecie Jagiellońskim i Zarządzania mediami w Wyższej Szkole Biznesu – National Louis University. Tematyką HR i komunikacji zajmuje się od 2000 r., a od 2008 r. współpracuje z klientami w obszarze employer brandingu. Kieruje projektami badań wizerunku, w tym identyfikacji EVP, tworzy i realizuje strategie wizerunkowe dla dużych firm polskich i międzynarodowych. Wspiera procesy komunikacji w trakcie zmian organizacyjnych. W ramach Bernard Hodes Global Network współpracuje z ekspertami employer brandingu na całym świecie. Interesuje się różnymi obliczami różnorodności i prowadzi badania na temat wpływu diversity na wizerunek pracodawcy. Jest doświadczonym prelegentem, autorką wielu publikacji z dziedziny employer brandingu, komunikacji, HR i rynku pracy.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »