| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > MasterCard walczy o swoją pozycję w Polsce

MasterCard walczy o swoją pozycję w Polsce

Operator kart płatniczych, MasterCard, walczy o poprawę pozycji w Polsce. Wprowadza karty do płatności zbliżeniowych. O niemal dwie trzecie obniżył prowizję pobieraną od wypłat z bankomatów, wprowadził też dwuletni program rabatowy „4 Pory Roku” dla transakcji bezgotówkowych kartami MasterCard i Maestro.

- Liczymy, że karta coraz bardziej będzie kojarzyła się Polakom z korzyściami i wygodą - mówi Luiza Derek, szef marketingu w MasterCard Europe. Nie ma wątpliwości, że MasterCard liczy również, iż więcej Polaków będzie wybierać kartę z jego logo, a nie konkurencyjnej Visy.

Na razie MasterCardowi nie jest łatwo na polskim rynku. W ciągu ostatnich 5 lat udział tego systemu w rynku spadł z ok. 35 proc. do 30 proc., podczas gdy Visa systematycznie umacnia się na pozycji lidera. To jej znak ma dwie trzecie kart z puli liczącej już ponad 33 mln.

Nie najlepszą passę MasterCarda miało odwrócić obniżenie w maju prowizji od wypłat z bankomatów. Otworzyło to drogę dużo tańszych wypłat gotówki z obcych bankomatów kartami MasterCard. Szybko jego śladem poszła Visa. W efekcie przewaga konkurencyjna upadła, podobnie jak argumenty negocjacjach z bankami, aby częściej oferować klientom karty MasterCard, a nie Visy.

Na razie jednak udaje się MasterCardowi utrzymać przewagę w technologii zbliżeniowej PayPass. Do wydawania swoich zbliżeniówek namówił już 11 polskich banków (dla porównania karty konkurencji wydają 2 banki), a do ich akceptacji blisko 8 tys. punktów handlowo-usługowych.

Polecamy: Karty kredytowe Wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Wróbel

doradca, interim manager PM Doradztwo Gospodarcze Sp. z o.o.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »