REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wpisanie do rejestru dłużników jest łatwiejsze

REKLAMA

REKLAMA

Od poniedziałku (14 czerwca br.) każdy konsument będzie mógł wpisać do BIG swoich dłużników.

Według badań przeprowadzonych na zlecenie Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. większość Polaków nie wie, czym są biura informacji gospodarczej, ani jak działają. Tymczasem warto wiedzieć, co możemy zyskać dzięki BIG-om i jakie możliwości mają osoby czy firmy, od których my pożyczamy pieniądze.

REKLAMA

W życiu dłużników i wierzycieli zajdzie kilka zmian bardzo dla nich istotnych. Najważniejsze dla statystycznego Kowalskiego będzie to, że praktycznie każdy wierzyciel będzie mógł dopisać do BIG informacje o jego zaległościach płatniczych. Do tej pory taką władzę miały tylko niektóre firmy.

- Od 14 czerwca br. właściwie wszyscy, również osoby fizyczne, będą mogli wpisywać swojego dłużnika na tzw. czarną listę – mówi Urszula Okarma, prezes Rejestru Dłużników ERIF BIG.

- Oznacza to, że statystyczny Polak, również taki, który nie prowadzi działalności gospodarczej, otrzyma realną możliwość odzyskiwania swoich należności. Dzięki wpisaniu niesolidnego pracodawcy, przedsiębiorcy budowlanego czy sprzedawcy do BIG, będzie mógł skłonić go do spłaty, a także ostrzec przed nim inne osoby czy firmy – dodaje Okarma.

Polecamy: Windykacja.wieszjak.pl

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zmiany są o tyle ważne, że umożliwią skuteczne dochodzenie swoich praw w sposób, który do tej pory dostępny był tylko dla przedsiębiorców.

– Znalezienie się na liście BIG to właściwie wykluczenie z obrotu gospodarczego – mówi Piotr Krupa, prezes KRUK.

– Dłużnik nie otrzyma kredytu, nie kupi na raty telefonu, pralki, może mieć kłopoty z nawiązaniem współpracy z nowym kontrahentem – zauważa Krupa.

REKLAMA

- Dlatego ważne jest, żeby swoich dłużników mogli w ten sposób mobilizować do spłaty zarówno przedsiębiorcy, jak i wszyscy obywatele. Wywiązywanie się z zobowiązań wobec firm musi być tak samo ważne, jak wobec osób prywatnych – podkreśla Piotr Krupa.

Co istotne, nowa ustawa przynosi korzyści również osobom, które rzetelnie spłacają swoje należności. Przy pomocy BIG każdy konsument może budować swoją pozytywną historię płatniczą. Dzięki ustawie banki, pośrednicy kredytowi czy sieci telefoniczne, z których usług korzystamy, będą mogły przekazywać do BIG informacje o rzetelnym regulowaniu przez nas zobowiązań. Jeśli na przykład bank, w którym staramy się o pożyczkę, sprawdzi naszą historię płatności w BIG-u i przekona się o naszej wiarygodności płatniczej, na pewno chętniej udzieli nam kolejnej pożyczki.

Rejestr Dłużników ERIF BIG to jedno z trzech działający w Polsce biur informacji gospodarczej. Jego zadaniem jest przyjmowanie, przechowywanie oraz ujawnianie informacji gospodarczych o dłużnikach posiadających zaległe zobowiązania, a także o osobach, które terminowo regulują zobowiązania. Dzięki zamieszczeniu informacji w ERIF rzetelni płatnicy mają możliwość potwierdzenia swojej wiarygodności finansowej.

Nierzetelnym dłużnikom natomiast może to utrudniać lub uniemożliwiać on korzystanie z produktów bankowych, uzyskiwanie pożyczek, zakupów ratalnych czy zawieranie umów z dostawcami usług np. telekomunikacyjnych. Informacje o płatnościach kontrahentów może zamieszczać każdy przedsiębiorca, a o zobowiązaniach konsumentów firmy z branż wymienionych w ustawie (m.in. banki, firmy leasingowe, pośrednicy kredytowi, ubezpieczyciele, operatorzy telekomunikacyjni, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe).

Wśród partnerów Rejestru Dłużników ERIF BIG S.A. znajdują się przedsiębiorstwa telekomunikacyjne i instytucje finansowe oraz firmy z sektora MŚP.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Wskaźnik koniunktury GUS. Gastronomia i zakwaterowanie z największym wzrostem

    Zakwaterowanie i gastronomia znalazły się wśród branż, w których notowany był do tej pory dodatni wskaźnik koniunktury (informacja i komunikacja oraz finanse i ubezpieczenia).

    Troska i zrozumienie w kontakcie z pacjentami – klucz do profesjonalnej opieki zdrowotnej

    Empatia jest kluczowa w relacjach między personelem medycznym a pacjentami, będąc nieodzownym fundamentem wysokiej jakości opieki zdrowotnej. W obecnych czasach, gdy pacjenci mają coraz większe oczekiwania, a zmiany w medycynie są nieustanne, zdolność do empatii wyróżnia się jako jeden z głównych czynników wpływających na poziom świadczonych usług. Nawet w czasach, gdy technologie medyczne rozwijają się dynamicznie, to właśnie empatyczny kontakt między pacjentem a personelem zdrowotnym ma zasadnicze znaczenie. Umiejętność wczucia się w położenie innej osoby jest kluczowa, tworząc solidną podstawę dla profesjonalnej i skutecznej opieki nad pacjentami.

    Koszty zatrudnienia to główne wyzwanie dla firm w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    W pierwszym półroczu 2024 roku wiele firm planuje rozbudowanie swoich zespołów – potwierdzają to niezależne badania ManpowerGroup czy Konfederacji Lewiatan. Jednocześnie pracodawcy mówią wprost - rosnące koszty zatrudnienia to główne wyzwanie w 2024 roku. Jak więc pozyskać specjalistów i jednocześnie zadbać o cash flow?

    Nauka języka obcego poprawi zdolność koncentracji. Ale nie tylko!

    Ostatnia dekada przyniosła obniżenie średniego czasu skupienia u człowieka aż o 28 sekund. Zdolność do koncentracji spada i to wina głównie social mediów. Czy da się to odwrócić? 

    REKLAMA

    Nowe przepisy: Po świętach rząd zajmie się cenami energii. Będzie bon energetyczny

    Minister klimatu i środowiska Paulina Hennig-Kloska zapowiedziała, że po świętach pakiet ustaw dotyczących cen energii trafi pod obrady rządu. Dodała też, że proces legislacyjny musi zakończyć się w pierwszej połowie maja.

    Wielkanoc 2024. Polacy szykują się na święta przed telewizorem?

    Jaka będzie tegoroczna Wielkanoc? Z badania online przeprowadzonego przez firmę Komputronik wynika, że leniwa. Polacy są zmęczeni i marzą o odpoczynku. 

    Biznes kontra uczelnie – rodzaj współpracy, korzyści

    Czy doktorat dla osób ze świata biznesu to synonim synergii? Wielu przedsiębiorców może zadawać sobie to pytanie podczas rozważań nad podjęciem studiów III stopnia. Na ile świat biznesu przenika się ze światem naukowym i gdzie należy szukać wzajemnych korzyści?

    Jak cyberprzestępcy wykorzystują sztuczną inteligencję?

    Hakerzy polubili sztuczną inteligencję. Od uruchomienia ChataGPT liczba złośliwych wiadomości pishingowych wzrosła o 1265%! Warto wiedzieć, jak cyberprzestępcy wykorzystują rozwiązania oparte na AI w praktyce.

    REKLAMA

    By utrzymać klientów tradycyjne sklepy muszą stosować jeszcze nowocześniejsze techniki marketingowe niż e-commerce

    Konsumenci wciąż wolą kupować w sklepach stacjonarnych produkty spożywcze, kosmetyki czy chemię gospodarczą, bo chcą je mieć od razu, bez czekania na kuriera. Jednocześnie jednak oczekują, że tradycyjne markety zapewnią im taki sam komfort kupowania jak sklepy internetowe.

    Transakcje bezgotówkowe w Polsce rozwijają się bardzo szybko. Gotówka jest wykorzystywana tylko do 35 proc. transakcji

    W Polsce około 2/3 transakcji jest dokonywanych płatnościami cyfrowymi. Pod tym względem nasz kraj jest w światowej czołówce - gotówka jest wykorzystywana tylko do ok. 35 proc. transakcji.

    REKLAMA