| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Możesz wręczyć klientowi prezent nie droższy niż 200 zł bez PIT-8C

Możesz wręczyć klientowi prezent nie droższy niż 200 zł bez PIT-8C

Do 200 złotych (czyli o 100 zł więcej) wynosić będzie od 20 maja 2010 r. limit wartości upominków (i innych świadczeń) wręczanych w celach promocyjnych i reklamowych przez przedsiębiorców swoim klientom i kontrahentom.

Od tego bowiem dnia obowiązywać będzie ustawa z 18 marca 2010 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 75, poz. 473).

Zmiana ta ułatwi nieco życie przedsiębiorcom, bo do tej pory każdy prezent promocyjno-reklamowy wręczony konkretnemu klientowi lub kontrahentowi powyżej 100 zł musiał być „podsumowany” wręczeniem obdarowanemu informacji PIT-8C (wcześniej trzeba zebrać od obdarowanego kompletu danych do tej informacji).

Teraz obowiązek ten pojawi się dopiero, gdy jednostkowa wartość prezentu wyniesie ponad 200 zł.

Warto też pamiętać, że omawiane zwolnienie z PIT nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Omawiana zmiana obowiązywać będzie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od 1 stycznia 2010 r.

Nadal jednak w VAT pozostaje limit 100 zł dla tzw. prezentów o małej wartości – powyżej której trzeba je ewidencjonować (ustalając tożsamość osób obdarowanych).

Prezenty o małej wartości w VAT

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

dr Dominik Lubasz

Radca prawny

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »