| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Możesz wręczyć klientowi prezent nie droższy niż 200 zł bez PIT-8C

Możesz wręczyć klientowi prezent nie droższy niż 200 zł bez PIT-8C

Do 200 złotych (czyli o 100 zł więcej) wynosić będzie od 20 maja 2010 r. limit wartości upominków (i innych świadczeń) wręczanych w celach promocyjnych i reklamowych przez przedsiębiorców swoim klientom i kontrahentom.

Od tego bowiem dnia obowiązywać będzie ustawa z 18 marca 2010 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 75, poz. 473).

Zmiana ta ułatwi nieco życie przedsiębiorcom, bo do tej pory każdy prezent promocyjno-reklamowy wręczony konkretnemu klientowi lub kontrahentowi powyżej 100 zł musiał być „podsumowany” wręczeniem obdarowanemu informacji PIT-8C (wcześniej trzeba zebrać od obdarowanego kompletu danych do tej informacji).

Teraz obowiązek ten pojawi się dopiero, gdy jednostkowa wartość prezentu wyniesie ponad 200 zł.

Warto też pamiętać, że omawiane zwolnienie z PIT nie ma zastosowania, jeżeli świadczenie jest dokonywane na rzecz pracownika świadczeniodawcy lub osoby pozostającej ze świadczeniodawcą w stosunku cywilnoprawnym.

Omawiana zmiana obowiązywać będzie do uzyskanych dochodów (poniesionej straty) od 1 stycznia 2010 r.

Nadal jednak w VAT pozostaje limit 100 zł dla tzw. prezentów o małej wartości – powyżej której trzeba je ewidencjonować (ustalając tożsamość osób obdarowanych).

Prezenty o małej wartości w VAT

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Agnieszka Smolińska-Wiśnioch

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »