| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Doradco podatkowy możesz reklamować swoje usługi

Doradco podatkowy możesz reklamować swoje usługi

Doradcy podatkowi mogą reklamować swoje usługi, ale na zasadach określonych w zasadach etyki. Reklama musi być obiektywna, rzetelna i wyważona.

Reklama usług doradztwa podatkowego była dotychczas nie do pomyślenia ze względu na zakaz znajdujący się w ustawie o doradztwie podatkowym. Ostatnio jednak w jednym z programów telewizyjnych pojawiła się nazwa firmy doradczo-prawniczej wraz z jej adresem internetowym. Takich reklam czy informacji o świadczonych usługach doradztwa podatkowego będzie coraz więcej.

Pozwala na to ustawa o świadczeniu usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz.U. z 2010 r. nr 47, poz. 278), która wdraża do polskiego porządku prawnego przepisy unijnej Dyrektywy usługowej 2006/123/WE. Usługodawca wykonujący zawód regulowany (czyli np. doradca podatkowy) może rozpowszechniać informacje o świadczonej usłudze mające na celu promowanie towarów, usług lub wizerunku, jeżeli informacje te są zgodne z zasadami wykonywania zawodu. Droga do reklamowania usług doradczych będzie jeszcze bardziej otwarta po nowelizacji ustawy o doradztwie podatkowym, na mocy której zostanie zlikwidowany zakaz reklamowania usług przez doradców podatkowych. Nowela znajduje się obecnie na etapie prac parlamentarnych.

Zmiany zasad etyki, uchwalone na styczniowym krajowym zjeździe doradców podatkowych, potwierdzają możliwość prowadzenia aktywnego marketingu w zakresie świadczonych usług, pod warunkiem że działania i komunikaty służące informowaniu o świadczonych usługach będą obiektywne, rzetelne i wyważone i nie naruszają norm estetyki i dobrych obyczajów oraz godności zawodu.

Można sobie wyobrazić reklamę telewizyjną, ale jedynie pod warunkiem że nie będzie miała cech klasycznego nadużycia swobody informowania, czyli nie będzie przekazywała cech wartościujących, porównawczych, elementu nakłaniania, gwarantowania skuteczności.


reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

2BE.pl

Grupa Adweb

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »