| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Co muszą zapewnić biura podróży w razie problemów z powrotrem do kraju

Co muszą zapewnić biura podróży w razie problemów z powrotrem do kraju

Dziesięć tysięcy – tylu polskich turystów według danych Polskiej Izby Turystyki nie może wrócić do kraju. Powód: chmura pyłu wulkanicznego, przez którą nieczynne są porty lotnicze w wielu krajach świata.

Okazuje się, że biura podróży mają wobec nich wiele obowiązków. Te nieprzewidziane wydatki mogą doprowadzić je do upadku.

– Firma, która zorganizowała wyjazd, musi zapewnić klientom opiekę podczas przymusowego pobytu za granicą oraz powrót, wówczas gdy stanie się to już możliwe – wyjaśnia Jakub Kwiatkowski, rzecznik prasowy Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Co musi organizator

Koszty noclegów i wyżywienia podczas przymusowego pobytu za granicą pokrywają biura, które mają status organizatora turystyki. Nie muszą jednak wypłacać oczekującym na powrót do kraju turystom diet czy tzw. kieszonkowego. Nie muszą im także zapewnić pobytu akurat w tym samym hotelu, w którym klienci dotychczas mieszkali.

Ale mają obowiązek zagwarantować turystom powrót do miejsca rozpoczęcia imprezy tak szybko, jak to będzie możliwe. Takie obowiązki nie ciążą natomiast na biurach będących pośrednikami albo agentami turystycznymi, u których klient wykupił wycieczkę.

Więcej: Czego możesz żądać od biura podróży w razie problemów z powrotem do kraju

Polecamy: Podróże.wieszjak.pl

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Renata Urowska i Wspólnicy sp.k.

Obsługa podmiotów gospodarczych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »