| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Co zrobić z kosztami gdy w firmie brak funduszu socjalnego

Co zrobić z kosztami gdy w firmie brak funduszu socjalnego

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych stwarza możliwość finansowania przez pracodawcę działalności socjalnej i udzielania pomocy finansowej pracownikom.
Zasady tworzenia przez pracodawców zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i zasady gospodarowania środkami tego funduszu określa ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

Pracodawca, który utworzy zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, corocznie wpłaca na wyodrębniony rachunek funduszu odpis podstawowy, naliczany w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych u danego przedsiębiorcy.

Małe firmy (te które według ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych zatrudniają mniej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty), nie mają jednak obowiązku tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

Więcej na ten temat w tekście: Jak brak zfśs wpływa na koszty pracownicze

reklama

Ekspert:

Anna Nasiłowska

Ekspert podatkowy

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Łukasz Wróbel

analityk rynków finansowych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »