| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes > Wiadomości > Co zrobić z kosztami gdy w firmie brak funduszu socjalnego

Co zrobić z kosztami gdy w firmie brak funduszu socjalnego

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych stwarza możliwość finansowania przez pracodawcę działalności socjalnej i udzielania pomocy finansowej pracownikom.
Zasady tworzenia przez pracodawców zakładowego funduszu świadczeń socjalnych i zasady gospodarowania środkami tego funduszu określa ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.

Pracodawca, który utworzy zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, corocznie wpłaca na wyodrębniony rachunek funduszu odpis podstawowy, naliczany w stosunku do przeciętnej liczby zatrudnionych u danego przedsiębiorcy.

Małe firmy (te które według ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych zatrudniają mniej niż 20 pracowników w przeliczeniu na pełne etaty), nie mają jednak obowiązku tworzenia zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.

Więcej na ten temat w tekście: Jak brak zfśs wpływa na koszty pracownicze

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

Anna Nasiłowska

Ekspert podatkowy

Źródło:

INFOR

Zdjęcia


CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci Lafarge

Światowy lider w produkcji materiałów budowlanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK