Orzeczeniem z dnia 27 lutego b.r. Sąd Najwyższy wyciągnął rękę do wszystkich obligatariuszy, których obligacje zabezpieczone hipoteką nie zostały wykupione, a administrator hipoteki pozostawał bierny w wykonywaniu swoich obowiązków. Uchwałą trzech sędziów uznano, że każdy obligatariusz ma uprawnienie do samodzielnego dochodzenia należności wynikających z hipoteki zabezpieczającej roszczenia z obligacji. Tym samym SN rozwiał wątpliwości, jakie powstały na gruncie ustawowej konstrukcji administratora hipoteki, jego roli, uprawnień oraz obowiązków.
Polacy lubią płatności bezgotówkowe. Dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych, którzy coraz częściej wybierają już nie tylko transakcje przy użyciu kart płatniczych, ale płatności zbliżeniowe telefonem. Wszystko wskazuje więc na to, że przedsiębiorcy, którzy nie posiadają terminala płatniczego do obsługi płatności mobilnych, mogą odczuć znaczny spadek zarówno liczby klientów jak i obrotów. Najpopularniejsi agenci rozliczeniowi, jak First Data Polcard, obecnie oferują przedsiębiorcom jeszcze korzystniejsze warunki współpracy przy obsłudze płatności bezgotówkowych.
Dzięki technologiom cyfrowym, w których klienci decydują, kiedy i w jaki sposób chcą obsługiwać swoje produkty finansowe, klasyczne środowisko bankowe stało się dynamicznym ekosystemem. Dotyczy to głównie kanałów internetowych. Klienci coraz częściej oczekują możliwości wyboru platformy, z której korzystają oraz chcą otrzymywać spersonalizowane oferty z indywidualnym doświadczeniem cyfrowym. Ale czy oznacza to, że za 10 lat fizyczne biura nie będą już istniały lub nie będą miały takiego znaczenia jak obecnie?
Dzieci polskich milionerów w zasadzie nie muszą robić nic, ponieważ ich rodzice dobrze zadbali o to, żeby do końca życia niczego im nie brakowało. Mimo to, wielu z nich dołącza do rodzinnych biznesów, angażują się w ich budowę. Inni natomiast wybierają własną ścieżkę kariery i realizują się z dala od rodzinnych imperiów. Przyjrzyjmy się, co robią dzieci polskich milionerów?
Krótkie filmy video zyskują coraz większość popularność w Internecie. Największe serwisy społecznościowe (Twitter, Instagram, Facebook), idąc śladem YouTube, dały firmom możliwość udostępniania na swoich profilach krótkich materiałów video. Social Media Video to szansa dla firm i marek na zwiększenie skuteczności w komunikacji marketingowej, szczególnie wobec internautów przywiązanych do smartfonów.
Blogi firmowe to nieprzemijający trend w internetowej komunikacji marketingowej. Prowadzony z wyczuciem i zaangażowaniem, pozwala przedsiębiorstwu zaprezentować się w oczach klientów jako organizacja przejrzysta i wiarygodna. W aspekcie wizerunkowym, blog daje o wiele większe możliwości niż klasyczna reklama. Eksperci powszechnie wskazują, że blog to nie żadna tajna broń, jednak w praktyce jest doskonała. Przy niewielkim nakładzie sił, można osiągnąć naprawdę zadawalające efekty.