| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Zainteresowanie Internetem

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

W roku 2010 wzrost zainteresowania video online ocenia się na 30 %. W kolejnych latach dynamikę ocenia się na 1-2%. W roku 2011 - 95% użytkowników korzystało z video online. Obecnie rywalizacja opiera się na popularności, powszechności oraz ocenie danych prezentacji. Wiele portali oferuje dostęp płatny i tylko 13% użytkowników w 2012 r. zgodziło się na rozpowszechnianie danych poprzez opłaty. Popularność tych płatności rośnie – często są to opłaty sms oraz opłaty abonamentowe.

Zobacz: Jak oszczędzać czas w firmie?

Źródło: PWC, Rynek internetowy, 2011-2012

W 2012 r. stacjonarny dostęp do internetu miało 55% użytkowników, mobilny 30%. Dostęp bezprzewodowy 15%. W kolejnych latach znacznie wzrosło wykorzystanie łącza bezprzewodowego. Dotyczy to zarówno konsumentów, jak firm czy korporacji, urzędów i instytucji. Mobilny dostęp do internetu jest ważny dla wielu firm z zakresu logistyki, pośrednictwa oraz sprzedaży.

Po roku 2012 wykorzystanie telewizji internetowej przekroczyło 50%. Popularność telewizji online tworzonej przez użytkowników utrzymuje się na poziomie 15-16% od kilku lat. Wielu użytkowników (około 30%) korzysta z serwisów codziennie, 10% raz na tydzień, 14% raz na miesiąc. Z telewizji internatowej najczęściej (14%) korzysta się średnio raz na miesiąc, tylko 5% ogląda tv online raz na tydzień, 4% codziennie. Główną barierą są opłaty, ograniczony dostęp do filmów. TV online nie oferuje szerokiej bazy programów czy filmów. Wysoką popularność utrzymują serwisy z filmami video, hitami filmowymi, kinowymi.

Zobacz również: Ukryte zagrożenia w bankowości mobilnej

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Konsumentów Polskich

Stowarzyszenie zajmuje się ochroną praw konsumentów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK