| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Zainteresowanie Internetem

Zainteresowanie Internetem

W ostatnich latach znacznie wzrosło zainteresowanie Internetem. Wysoką dynamikę widać przy serwisach video oraz telewizji internetowej. W 2011 r. 53% internautów korzystało z telewizji internetowej. Dla wielu internautów motywem do obejrzenia strony jest popularność, ilość użytkowników, oceny użytkowników. Niezbędne są również wyszukiwarki tematyczne oraz katalogi tematyczne.

W roku 2010 wzrost zainteresowania video online ocenia się na 30 %. W kolejnych latach dynamikę ocenia się na 1-2%. W roku 2011 - 95% użytkowników korzystało z video online. Obecnie rywalizacja opiera się na popularności, powszechności oraz ocenie danych prezentacji. Wiele portali oferuje dostęp płatny i tylko 13% użytkowników w 2012 r. zgodziło się na rozpowszechnianie danych poprzez opłaty. Popularność tych płatności rośnie – często są to opłaty sms oraz opłaty abonamentowe.

Zobacz: Jak oszczędzać czas w firmie?

Źródło: PWC, Rynek internetowy, 2011-2012

W 2012 r. stacjonarny dostęp do internetu miało 55% użytkowników, mobilny 30%. Dostęp bezprzewodowy 15%. W kolejnych latach znacznie wzrosło wykorzystanie łącza bezprzewodowego. Dotyczy to zarówno konsumentów, jak firm czy korporacji, urzędów i instytucji. Mobilny dostęp do internetu jest ważny dla wielu firm z zakresu logistyki, pośrednictwa oraz sprzedaży.

Po roku 2012 wykorzystanie telewizji internetowej przekroczyło 50%. Popularność telewizji online tworzonej przez użytkowników utrzymuje się na poziomie 15-16% od kilku lat. Wielu użytkowników (około 30%) korzysta z serwisów codziennie, 10% raz na tydzień, 14% raz na miesiąc. Z telewizji internatowej najczęściej (14%) korzysta się średnio raz na miesiąc, tylko 5% ogląda tv online raz na tydzień, 4% codziennie. Główną barierą są opłaty, ograniczony dostęp do filmów. TV online nie oferuje szerokiej bazy programów czy filmów. Wysoką popularność utrzymują serwisy z filmami video, hitami filmowymi, kinowymi.

Zobacz również: Ukryte zagrożenia w bankowości mobilnej

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna "KM-LEX"

Kancelaria Prawna "KM-LEX" Roszczenia i usługi prawne Krzysztof Konopka. Kancelaria specjalizuje się w świadczeniu usług prawnych z zakresu dochodzenia roszczeń odszkodowawczych z tytułu zawartych umów ubezpieczeniowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »