| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

Real Time Marketing - trend przyszłości i wyzwanie dla firm

Eksperci wskazują, że Real Time Marketing (marketing w czasie rzeczywistym) to rewolucyjna zmiana w sposobie komunikacji marketingowej. To także wyzwanie dla firm i marek. Przedsiębiorstwa, aby stale utrzymywać bezpieczną przewagę nad konkurencją, będą musiały sprostać temu wyzwaniu. Od czego zależy sukces w marketingu prowadzonym w czasie rzeczywistym i jak tę strategię zastosować w praktyce? 

Marketing w czasie rzeczywistym może mieć różne oblicza

Z marketingiem w czasie rzeczywistym zetknęła się już chyba większość internautów. Choć spora część z nich jest tego nieświadoma. Marketing w czasie rzeczywistym może mieć prostą lub bardzo wyrafinowaną formę. Jego najprostszą formę stosują sklepy internetowe. Większość sklepów, już po wrzucaniu pierwszego produktu do koszyka (lub po wejściu na stronę jako zalogowany klient), wyświetla nam reklamy innych produktów, które zostały wybrane na podstawie tego pierwszego kroku (sprzedaż krzyżowa) lub wcześniejszych zakupów. Reklamy lub sugestie produktowe mogą być powiązane tematycznie z naszym zakupem lub tylko z ceną. W nieco bardziej rozbudowanej formie, marketing w czasie rzeczywistym działa w sieci partnerskiej Google. Po odwiedzeniu sklepu internetowego, który korzysta z reklamy linków sponsorowanych w sieci partnerskiej (Google AdWords), wchodząc na stronę portalu informacyjnego, który działa w sieci Google AdSense, będą nam się wyświetlały reklamy związane z produktami dostępnymi w ww. sklepie. Ta nowa usługa Google - remarketing - to potężna broń w walce o klienta.

Zobacz: Rodzaje utworów chronionych prawem autorskim

 

Z nieco bardziej zaawansowanym obliczem marketingu w czasie rzeczywistym mieliśmy do czynienia podczas ostatniego finału Super Bowl 2013. To wydarzenie, które przyciąga wielu reklamodawców. Cennik emisji reklam, zarówno przed meczem, jak i w przerwie, co roku bije rekordy. Producent ciasteczek Oreo był do tego wydarzenia solidnie przygotowany, dzięki czemu mógł szybko i efektownie zareagować na pewne szczególne wydarzenia podczas finału, związane z przerwą w dostawie prądu. Gdy na kilkanaście minut zapadły ciemności, firma na Twitterze opublikowała atrakcyjny komunikat reklamowy.

Sukces tego komunikatu był bardzo wymierny. Przekaz był „retwitowany” ponad 16 tys. razy, ponad 20 tys. osób w krótkim czasie polubiło firmę na Facebooku, profil firmy na Instagramie zdobył prawie 2 tys. nowych sympatyków. W tym wypadku kluczem do sukcesu było prawidłowe odczytanie emocji uczestników tego wydarzenia. Komunikat reklamowy został idealnie dobrany do specyfiki eventu, którego istotą, poza emocjami sportowymi, była głównie zabawa. Żart zawarty w treści komunikatu, dodatkowo wzmocnił przekaz.

Podsumowanie

Komunikacja marketingowa w czasie rzeczywistym to diametralna zmiana i wyzwanie dla firm. Real Time Marketing wymaga nie tylko specjalistycznej aparatury badawczej, ale także kreatywności połączonej z dużą dozą intuicji społecznej. Najważniejsze, aby komunikaty reklamowe, emitowane w czasie rzeczywistym, idealnie pasowały do nastroju chwili i emocji odbiorców.

Zobacz: Bitcoin czyli wirtualna waluta

 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Vaillant Sp. z o.o.

Producent kompletnych rozwiązań systemów grzewczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »