| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Content Marketing - strategia marketingowa przyszłości

Content Marketing - strategia marketingowa przyszłości

Content Marketing w Internecie zdobywa coraz większą popularność. Content Marketing to nie tylko odbicie ostatnich zmian algorytmu wyszukiwarki Google, promującej wartościowe treści, ale także oczekiwań klientów. Czym jest Content Marketing i jak tę strategię marketingową stosują największe firmy?

Content Marketing - istota rzeczy


Content Marketing w Internecie to pewnego rodzaju strategia marketingowa, nastawiona na zaspokajania potrzeb i oczekiwań klientów - internautów, w kontekście wartościowych treści. Content Marketing to mieszanka klasycznego marketingu, działań z zakresu PR oraz dziennikarstwa. Obecnie internauci oczekują od marek, nie tylko klasycznych spotów reklamowych, choćby były genialne, ale głównie wiarygodnych informacji o firmie i jej produktach czy usługach. Tylko firmy wychodzące tym oczekiwaniom naprzeciw, mogą utrzymywać uwagę klientów i wciąż uwodzić ich swoją magią.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!


Content Marketing w wykonaniu największych firm


Content Marketing to strategia marketingowa, którą stosują nawet największe firmy na świecie. Takie firmy, jak Coca-Cola czy Red Bull, pomimo swej ogromnej popularności, aby wciąż utrzymywać się na topie, muszą podążać nie tylko za najnowszymi trendami, ale także oczekiwaniami klientów. A ci, według badań, od firm i marek oczekują rzeczywistego dialogu i wiarygodnych informacji.


Korporacyjna strona internetowa coca-colacompany.com od 2005 roku to, swego rodzaju, magazyn - czasopismo internetowe „Coca-Cola Journey”. Na stronie klienci obejrzą ciekawe reportaże video i przeczytają fascynujące wywiady. Ponadto internauci znajdą na stronie opinie cenionych autorytetów o firmie i jej działaniach pozabiznesowych. Na stronie zamieszczone są ważne informacje o wszystkich markach firmy. W sposób atrakcyjny przedstawiona jest cała jej historia. Atrakcyjnym dopełnieniem jest infografika prezentująca firmę w liczbach. Nad magazynem online pracuje czterech stałych redaktorów i czterdziestu współpracowników - autorów tekstów i fotografów.


Zobacz: Jak sport wpływa na skuteczność w biznesie?


Content Marketing - klucz do SEO


Content Marketing to nie tylko szansa na zwiększenie ruchu na firmowej stronie internetowej. To także istotny czynnik w działaniach SEO. Od momentu, kiedy słabej jakości teksty, stworzone tylko pod kątem wyszukiwarek, straciły na znaczeniu, coraz więcej firm wdraża Content Marketing jako element działań związanych z promocją strony w Internecie. Algorytm wyszukiwarki Google jest coraz doskonalszy i obecnie potrafi już dosyć sprawnie odróżnić wartościowe treści od tzw. spamu, tworzonego kiedyś na potrzeby SEO.


Podsumowanie


Content Marketing to niewątpliwie trend przyszłości. Obecnie na szeroką skalę wykorzystywany tylko przez największe firmy. Wiąże się to z wysokimi kosztami, niezbędnymi do wytwarzania wartościowych treści. Jednak zmieniające się oczekiwania klientów oraz kolejne zmiany algorytmu wyszukiwarki Google, wymuszą stosowanie tej strategii marketingowej na wszystkich firmach, które będą chciały utrzymać się na biznesowym topie. Eksperci wskazują, że w samych Niemczech budżet działań związanych z Content Marketingiem do 2015 roku wzrośnie do 2 mld euro. 


Zobacz: Inteligentne sieci energetyczne - czy zagrażają bezpieczeństwu danych osobowych?

 

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Adam Głos

Od stycznia 2013 roku pełni funkcję Prezesa Tax Care. Wcześniej, przez blisko trzy lata, pracował na stanowiskach: Dyrektora Sprzedaży oraz Wiceprezesa Zarządu.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »