| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Biznes i finanse > Newslettery i e-mail marketing a dane osobowe

Newslettery i e-mail marketing a dane osobowe

Newslettery oraz e-mail marketing są dziś niezwykle popularnymi narzędziami do utrzymywania kontaktu i budowania relacji firmy z klientami. Oba te narzędzia wykorzystują pocztę elektroniczną do komunikowania się z odbiorcami i z oboma wiążą się pewne obostrzenia prawne. Zatem jak zgodnie z prawem przesyłać newsletter i prowadzić akcje mailingowe?


W praktyce jednak firmy, które zajmują się właśnie sprzedażą takich baz danych osobowych, zapewniają sobie taką możliwość poprzez uzyskanie odpowiednio szerokiej zgody od osób, których dane dotyczą. W treści zgody, której udziela osoba udostępniająca swoje dane osobowe znajduje się zgoda na udostępnianie danych np. „partnerom handlowym” administratora danych i otrzymywanie od nich informacji handlowych.


Jeśli rzeczywiście tak jest i firma oferująca do sprzedaży bazę mailingową posiada odpowiednie zgody, wszystko odbywa się legalnie. W innym przypadku firma, która nabywa taką bazę może zostać posądzona o przesyłanie spamu, o którym pisałem wyżej.


W każdym jednak przypadku nabywając taką bazę mailingową organizacja staje się administratorem danych osobowych zawartych w tej bazie, z czym wiążą się obowiązki wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych. Warto zwrócić uwagę, na obowiązek informacyjny, który w tym przypadku jest poszerzony o wskazanie źródła pozyskania danych.


Zobacz: Zgoda adresata na przesyłanie informacji handlowych

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

POLECANE

Dotacje dla firm

reklama

Ostatnio na forum

Pomysł na biznes

Eksperci portalu infor.pl

Polish Advisory Group

Doradztwo podatkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »