REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Social SEO - prognozy na indeksację Google

Mariusz Łukasik
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Social SEO to najgorętszy temat w branży. O wpływie serwisów społecznościowych, a dokładniej aktywności internautów i firm w tych serwisach na pozycję stron w wynikach wyszukiwania mówi się od dawna. Eksperci SEO powszechnie wskazują, że rok 2013 będzie stał pod znakiem Social SEO. Jeśli nawet tak nie będzie, to problem ten musi być w końcu jakoś rozwiązany. Nie sposób dalej ignorować ogromnego obszaru Internetu, jakim są serwisy społecznościowe przy ustalaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania.

Serwisy społecznościowe to obecnie sól Internetu


Boom na serwisy społecznościowe wciąż trwa. Powstają nowe (np. Pinterest), a liczba ich użytkowników wciąż rośnie. Internauci coraz więcej czasu spędzają w serwisach społecznościowych. Obecnie trudno już wskazać dużą firmę, która nie wykorzystuje serwisów społecznościowych w komunikacji marketingowej. W wielu przypadkach profile firmowe są o wiele bardziej rozbudowane niż macierzyste strony internetowe. Czy to się komuś podoba czy nie, serwisy społecznościowe stanowią ogromny obszar Internetu. W dużej mierze aktywność internautów związana jest z serwisami społecznościowymi. W chwili obecnej ten obszar Internetu pozostaje bez znaczącego wpływu na pozycje stron firmowych w wynikach wyszukiwania. To musi się zmienić.

REKLAMA

 
Dlaczego serwisy społecznościowe należy uwzględnić w Social SEO?


Jednym z ważniejszych czynników decydujących o pozycji strony w wynikach wyszukiwania, są tzw. backlinki. Znaczenie ma nie tylko liczba backlinków, ale także ich jakość. Te pochodzące ze stron zbliżonych tematycznie do profilu działalności firmy oraz stron o wysokiej reputacji są najbardziej cenne w SEO. Przez algorytm wyszukiwarki traktowane są jako pewnego rodzaju propozycje - rekomendacje. Jeżeli link do naszej strony firmowej zostaje opublikowany na popularnym portalu, to znaczy, że ten portal proponuje i rekomenduje naszą stronę jako wartą zaufania i obejrzenia. Tak też interpretuje to algorytm Google. Czym więcej takich rekomendacji, tym wyżej w rankingu stawia naszą stronę wyszukiwarka. Wydaje się, że linki prowadzące z serwisów społecznościowych, a także wszelkiego rodzaju oznaki sympatii wyrażone wobec konkretnej firmy w serwisach społecznościowych (np. Like na Facebooku czy Pin na Pinterest) należy także traktować, jako pewnego rodzaju rekomendacje. Google cały czas podkreśla, że celem modyfikacji algorytmu jest poprawa jakości wyników wyszukiwania. Ostatnia zmiana dość skutecznie wyeliminowała tzw. presell pages, które były marnej jakości stronami do zamieszczania tekstów z linkami. To mobilizuje firmy do zdobywania backlinków ze stron wartościowych. Takimi niewątpliwie są strony serwisów społecznościowych.


Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

 

 
Problemy Social SEO


Poza argumentami czysto biznesowymi (Facebook to przecież główny konkurent Google), istnieje wiele realnych problemów na drodze do sprawiedliwego i przejrzystego wyliczania wpływu serwisów społecznościowych na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Najprościej byłoby uwzględniać w algorytmie Google liczbę fanów danej firmy w serwisach społecznościowych. Jednak wskaźnikiem tym można łatwo manipulować. Farm fanów na samym Facebooku jest wiele. Handel fanami to rzecz na porządku dziennym. Wydaje się, że musi zostać opracowany bardziej wymierny wskaźnik realnie oddający popularność firm wśród użytkowników serwisów społecznościowych (uwzględniający nie tylko liczbę fanów, ale także charakter aktywności fanów, liczbę oraz jakość linków prowadzących do strony z serwisów społecznościowych - na jakim profilu zostały umieszczone i kto je zamieścił). Jednak tutaj pojawia się problem dostępności do dokładnych danych. Trudno przypuszczać, aby Facebook dobrowolnie zaczął się tymi danymi dzielić z wyszukiwarką Google. Tym bardziej, że uruchomił własną wyszukiwarkę społecznościową Graph Search.

Dalszy ciąg materiału pod wideo


Zobacz: Marketingowy potencjał Facebooka

 
Google Plus - pierwszy w kolejce do algorytmu            


Jeśli rzeczywiście rok 2013 będzie stał pod znakiem Social SEO, to zapewne pierwszym serwisem społecznościowym istotnie traktowanym przez algorytm Google, przy uwzględnianiu pozycji stromy w wynikach wyszukiwania, będzie Google Plus. W branży trwa nawet dyskusja, czy impulsy z tego serwisu już dzisiaj nie są uwzględniane w algorytmie. Dopóki nie pojawi się oficjalny komunikat ze strony Google, można tylko dywagować. W przypadku siostrzanego serwisu, jakim jest Google Plus wobec wyszukiwarki Google, nie ma problemu z dostępem do danych. Oczywiście, gdy algorytm Google będzie uwzględniał tylko aktywność firm z serwisu Google Plus, pojawią się głosy, że to niesprawiedliwe. Wydaje się jednak, że do tego rodzaju zarzutów firma Google jest już przyzwyczajona.     


Zobacz: Promocja firmy i marki - interaktywne video

 

 
Podsumowanie

 
Czytelnikowi rozczarowanemu lekturą artykułu, który miał nadzieję znaleźć w nim konkretne sposoby wykorzystania serwisów społecznościowych w SEO, pragnę wyjaśnić, że obecnie nikt takich sposobów nie zna (zresztą tytuł artykułu chyba nie pozostawia żadnych wątpliwości). Nawet, jeśliby znał, to zapewne ich by nie wyjawił. Z lakonicznych komunikatów Google wynika, że firma myśli o wykorzystaniu sygnałów z serwisów społecznościowych w algorytmie wyszukiwarki. Jednak pomimo niejasnych komunikatów w tym względzie, Google stanowczo zachęca do aktywności firm w serwisach społecznościowych (szczególnie na Google Plus). Jedno jest pewne, wyszukiwarka Google wobec nacisków firm i internautów, będzie musiała w tym względzie zrobić jakiś krok. Zapewne jednym ze wskaźników będzie staż firmy w serwisach społecznościowych, dlatego już teraz warto pomyśleć o założeniu profili firmowych na największych serwisach społecznościowych. O ile jeszcze dzisiaj ta obecność bezpośrednio nie wpłynie na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, to pozwoli przynajmniej wygenerować większy ruch na stronie - a to pośrednio wpłynie na pozycję strony.

 
Zobacz: Facebook - być tam czy nie być?

 

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Tense.pl

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Składka zdrowotna to parapodatek! Odkręcanie Polskiego Ładu powinno nastąpić jak najszybciej

    Składka zdrowotna to parapodatek! Zmiany w składce zdrowotnej muszą nastąpić jak najszybciej. Odkręcanie Polskiego Ładu dopiero od stycznia 2025 r. nie satysfakcjonuje przedsiębiorców. Czy składka zdrowotna wróci do stanu sprzed Polskiego Ładu?

    Dotacje KPO wzmocnią ofertę konkursów ABM 2024 dla przedsiębiorców

    Dotacje ABM (Agencji Badań Medycznych) finansowane były dotychczas przede wszystkim z krajowych środków publicznych. W 2024 roku ulegnie to zmianie za sprawą środków z KPO. Zgodnie z zapowiedziami, już w 3 i 4 kwartale możemy spodziewać się rozszerzenia oferty dotacyjnej dla przedsiębiorstw.

    "DGP": Ceneo wygrywa z Google. Sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej

    Warszawski sąd zakazał wyszukiwarce Google faworyzowania własnej porównywarki cenowej. Nie wolno mu też przekierowywać ruchu do Google Shopping kosztem Ceneo ani utrudniać dostępu do polskiej porównywarki przez usuwanie prowadzących do niej wyników wyszukiwania – pisze we wtorek "Dziennik Gazeta Prawna".

    Drogie podróże zarządu Orlenu. Nowe "porażające" informacje

    "Tylko w 2022 roku zarząd Orlenu wydał ponad pół miliona euro na loty prywatnymi samolotami" - poinformował w poniedziałek minister aktywów państwowych Borys Budka. Dodał, że w listopadzie ub.r. wdano też 400 tys. zł na wyjazd na wyścig Formuły 1 w USA.

    REKLAMA

    Cable pooling - nowy model inwestycji w OZE. Warunki przyłączenia, umowa

    W wyniku ostatniej nowelizacji ustawy Prawo energetyczne, która weszła w życie 1 października 2023 roku, do polskiego porządku prawnego wprowadzono długo wyczekiwane przez polską branżę energetyczną przepisy regulujące instytucję zbiorczego przyłącza, tzw. cable poolingu. Co warto wiedzieć o tej instytucji i przepisach jej dotyczących?

    Wakacje składkowe. Od kiedy, jakie kryteria trzeba spełnić?

    12 kwietnia 2024 r. w Sejmie odbyło się I czytanie projektu nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Projekt nowelizacji przewiduje zwolnienie z opłacania składek ZUS (tzw. wakacje składkowe) dla małych przedsiębiorców. 

    Sprzedaż miodu - nowe przepisy od 18 kwietnia 2024 r.

    Nowe przepisy dotyczące sprzedaży miodu wchodzą w życie 18 kwietnia 2024 r. O czym muszą wiedzieć producenci miodu?

    Branża HoReCa nie jest w najlepszej kondycji. Restauracja z Wrocławia ma 4,2 mln zł długów

    Branża HoReCa od pandemii nie ma się najlepiej. Prawie 13,6 tys. obiektów noclegowych, restauracji i firm cateringowych w Polsce ma przeterminowane zaległości finansowe na ponad 352 mln zł. 

    REKLAMA

    Branża handlu detalicznego liczy w 2024 roku na uzyskanie wyższych marż – i to mimo presji na obniżanie cen

    Choć od pandemii upłynęło już sporo czasu, dla firm handlu detalicznego dalej największym wyzwaniem jest zarządzanie kosztami w warunkach wciąż wysokiej inflacji oraz presji na obniżkę cen. Do tego dochodzi w dalszym ciągu staranie o ustabilizowanie łańcucha dostaw. Jednak coraz więcej przedsiębiorstw patrzy z optymizmem w przyszłość i liczy na możliwość uzyskania wyższej marzy.

    Coraz więcej firm ma w planach inwestycje – najwięcej wśród średnich, co trzecia. Co to oznacza dla gospodarki

    Czwarty kwartał z rzędu rośnie optymizm wśród przedsiębiorców, co oznacza powrót do normalności jakiego nie było od czasów pandemii. Stabilność w pozytywnych nastrojach właścicieli i kadry zarządzającej firmy dobrze rokuje dla tempa wzrostu polskiej gospodarki.

    REKLAMA